Hvordan virker centrallåsen??

Er der en venlig sjæl der kan forklare mig hvordan en centrallås fungere kan se på det diagram jeg har til mit nye modul at der er nogle med 5 tilslutninger og nogle med 2 til låsene - hvad bruges alle de ledninger til???
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som regel er der en skive med 2 kontakter på låscylinderen - hvis du vil åbne bilen med nøglen, så slutter du en af de to kontakter og aktiverer centrallåsen, som åbner alle døre.
Drejer du nøglen den anden vej, og aktiverer den anden kontakt så låser du.

Der er ledninger til plus, minus, og til en eller anden modtager af dine signaler fra fjernbetjeningen. Det må du kunne se på dit diagram.
Centrallås relæet skal også kunne aktivere de motorer som fysisk åbner låsen i døren - der er også et par ledninger til det.
Hej
En låsemotor med 5 ledninger har som regel en blå og en grøn ledning som er til selve motoren i enheden - derudover er der 3 ledninger til styring af systemet - normalt monteres der motorer med styring i fordørene og motorer med 2 ledninger uden styring i bagdører og samme type i eventuel bagklap/bagagerumsklap - det hele forbindes med en styreenhed som sørger for at alle døre/klapper åbner og låser samtidig.
Var det det du ville vide - ellers spørg igen
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis