Parket gulv og garderobe stel

Hej folkens,

Jeg har et meget simpelt spørgsmål, er det tilladt at plante stel for et garderobeskab oven på parketgulv, eller er det "fyha", da den ikke må belastes så meget af hensyn til bevægelse?

På forhånd tak.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du sagtens placere ovenpå gulvet. Der skal meget mere til for at fastholde et gulv der vil bevæge sig....
Bent Andersen,
Eftersom jeg er ved at lægge nyt parketgulv ligger valgmuligheden mellem at køre parketgulvet helt ud og placere stellet på dét, eller placere stellet på strøerne og afslutte parketgulvet ved stel kanten og smide en sandliste på kanten. Jeg spare måske 2kasser parketgulv på det.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Så skabet skal holde lige så længe som gulvet?
Selv om du sparer et par kasser stave, så ville jeg lægge parket helt ud til væggene over det hele. Hvad hvis du vil møblere om en dag?

MvH,

Bent.

Bent,
Det bliver et indbygningsskab, så planen om at udskiftning inden for 50år er meget minimal, men selvfølgelig er det en risiko at tage hvis dét netop skulle gå hen og blive aktuelt. Den overvejelse har strejfet mig.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Annonce
så længe det er gulv på strøer , må du gerne montere skabet ovenpå gulvet
er det et svømmende gulv skald du passe mere på , her må du ikke låse gulvet fast

MVH
gulvmontøren
bredker,

det er på svømmende gulv, men jeg har ingen intentioner om at skrue i gulvet, udelukkende i væggen!

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
personligt vil jeg ikke være bange for det , men sker der noget med gulvet , må du regne med at der ikke e nogen garanti der dækker , efter foreskriftern skal du holde 10 mm luft ud til soklen
bredker,
nu er jeg slet ikke med længere, taler du om luft ift. parket gulv og væg?

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
ja , du skal holde den samme afstand til fastmonteret skabssokkel som mellem gulv og væg
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis