Beklædning på dæk



Hej LDS

Jeg har en eller anden for for gummibeklædning på mit dæk (markeret med den lille sorte pil). Jeg tror belægningen engang har været hvid, men den er nu grå og kedelig. Er der nogen der har gode tips til at få det rengjort ordentligt. Har prøvet med grundrens, sæbe og klor, men ligelidt hjælper det. Der hvor jeg har skrubbet virkeligt længe er der en lille farveforskel hvor belægningen er blevet lidt lysere.

Skauman

P.s. Båden er en B31
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror nu ikke at den nogen sinde har været hvid, snarere lysegrå ! så der kunne du have skrubbet til du blev gasblå i hoet
Jeg er ikke sikker på om du stadig kan få den type gummi masse der blev brugt den gang, så vidt jeg husker hed den Deckolya, Det vil nok også være et problem at male den uden at du fylder rillerne ( det skridsikre ) i den.

V.h.  Håndværkeren
Nej jeg tror du har ret maling er ikke en mulighed. Men findes der et middel eller en metode til at få det "lysegråt" igen.
Helst uden at blive en SMØLF i hovedet ;-)

Hvis det er decolay, kan det da fjernes, og Hempel har stadig produktet.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

Tror ikke det er decolay. Det er en ca. 3-4 mm tyk gummi"plade" med mønster der er limet på glafiberen.
Det er jo svært, at se det ordenligt på det billede du har lagt ind.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ok tak lysnæs jeg har så via dit link fundet ud af at det er Treadmaster Marine DP jeg har på.
Er der så nogen der har nogle gode fifs til at få teadmaster rent?

Hej
Jeg ville i første omgang forsøge mig med fenderrens.
Udgiften er overkommelig i forhold til en udskiftning, så det ku' være umagen værd at prøve. I hvert fald er det anbefalet til bl. a. plastikhavemøbler.
Et effektivt, mildt slibemiddel, der også kunne forsøges, er Wienerkalk på en sprirfugtig klud. Virker fint på fribord, gelcoat m.m.
Held og lykke, baadsen
Tak! Det vil jeg prøve når det lige bliver lidt varmere.
Prøv med Klorin en times tid - det bleger, men det er jo ikke sikkert at det får den ønskede farve. (på et hjørne hvor det ikke ses)

MVH
Ulf

Det er nemmere at hamre en skrue i, end at skrue et søm i....

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også