Opel Vectra B Bagsædelås i baglås

Hej!

Ja, overskriften lyder dumt, men er meget sigende. Bagsæderne har en knap man kan trykke på, og folde dem ned - det er et split-bagsæde 40/60 - og inde fra baggagerummet kan man så 'låse' sædet så det ikke kan vippes ned. Desværre kan det ene sæde ikke løsnes - låsen er tjekket og prøvet i alle tænkelige indstillinger - men knappen sidder ligesom halvvejs nede og kan ikke komme helt op - jeg tænker der måske sidder noget stof eller lign. i klemme - jeg har prøvet at 'volde' kontakten både op og ned uden held.

Nogle der ved hvordan jeg kan løse problemet? Tænker om jeg måske kan komme til at skrue beslaget af, hive sædet frem og så løse problemet bagfra.. ?

Mvh. SwedChef

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tit kan det lykkedes ved at slå omkrin låsen samtidig med ar der ruskes i sædet
ellers burde du kunne komme til at tage de 2 splitter ud der sider i forkanten af sædet og få det vippet baglæns op
Jeg har prøvet at slå på sæde forskellige steder mens jeg samtidig prøver at bearbejde knappen eller sædet i det hele taget, men uden held - jeg har forsøgt at flere omgange.

De splitter du snakker om, hvor sidder de henne?
de sider lige under forkanten af sædet
Fjederen bag knappen er sikkert brækket. Prøv med et lille stykke bøjet tråd som en krog, at få enden ind bag knappen og trække udad.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis