pc til tv

Hej jeg vil gerne forbinde min pc til tvet så jeg kan bruge den som dvdafspiller. Jeg har et tomrør i væggene til at trække i så det skal være et kabel man samle. Der er ca 20 m. 
Hvar er best at bruge.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
20 meter er meget langt. Det bedste billede får du med en dvi til hdmi-konverter og et hdmi kabel. Men så mangler du jo lyden. Hvordan du kan tilslutte den kommer an på hvilke indgange du har på dit tv.
Hvis det kun er for at afspille DVD på din pc ,så var det meget bedre at købe en billig DVD afspiller. De kan ofte købes til omkring 300 kr.

Det andet er alt for besværlig, og du kan ende med alt for dårlig billedkvalitet pga. kabellængde og hvilke muligheder du har for at få signalet ud fra din PC (som du ikke skriver noget om).
Jeg har hdmi, dvi og vga udgange på pcen. jeg lejer også somme tider film på nette som jeg også gerne vil se på tvet.
Hvad med den dvi til hdmi-konverter hvad er det og hvad kabel skal der bruges.
hej her er et sådan kabel du kan bruge i flere længter http://www.av-cables.dk/dvi_kabel/dvi_til_hdmi_kabel_139_da/
og et kabel til lyd http://www.avxperten.dk/audiokabler/minijack-phonokabel/minijack-phonokabel-1,5-meter.asp
Hvis du har HDMI indgang i TV også, skal du jo ikke have et kabel der konverterer til DVI. Du skal blot have et 20 mtr. langt HDMI kabel. Lyden kører også deri, så der skal ikke bruges særskilt lydkabel.

Husk at de billige HDMI kabler er gode nok - jf. test i DR's Basta.
Annonce
Problemet bliver nok at trække det for jeg tror ikke at et hdmi kabel med stik på kan være i tomrøret. men hvis det kan det kan man så få en swits eller noget så man kan dele det ud i to.
Snippet fra en anden tråd fra 31/12 2008:

"Der findes 2 typer HDMI kabler på markedet lige nu. Den første kaldes "standard" (Kategori 1 eller HDMI 1.x) som understøtter 75Mhz, også kendt som 1080i. Den næste kaldes "High speed" (Kategori 2 eller HDMI 1.3), som understøtter 340Mhz, også kendt som 1080p

#22
Maksimum længde for kategori 1:
15 meter for AWG22
12 meter for AWG24
10 meter for AWG26

Maksimum længde for kategori 2:
5-8 meter, men er endnu ikke fastsat.

Skal kablet være længere i de to nævnte kategorier, indsættes et forstærkerkredsløb for at bibeholde billed/lyd kvalitet. "

Se også her http://www.av-connection.dk/?CPage=Description&DescID=2273&ML=1 samme sted kan købes forstærker og kabler. Kan sikkert købes billigere andre steder men så måske også i en anden kvalitet - kender ikke specielt noget til AV connection og deres produkter. Men vær opmærksom på, at der sælges mange dyre kabler, hvor man reelt ikke får mer-kvalitet for pengene - jf. omtale/test i DRs kontant eller basta. Men ved lange kabellængder spiller kvaliteten nok mere ind.
Det tyndeste samlet set, herunder hensyntagen til stik - bliver nok en HDMI løsning. Andre løsninger vil give flere ledninger/stik.

Måske du kan finde HDMI-stik man selv kan pålodde/påklipse så vil det være lettere at trække kablet, hvis det kan gøres uden stikket.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis