Bosch PMF 180 E

Er der nogle der har erfaringer med denne? er den ligeså god som en Feincutter? På forhånd tak
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lidt erfaringer med PMF 180 , den er ikke ligeså god som Fein. Derfor koster den også kun 1/4 af prisen.
PMF 180 er udemærket til hobbybrug, og er et fornuftig alternativ til gør det selv manden.
Vil man gå længere ned i detaljerne, er der noget med hvor lang tid man må arbejde med de forskellige maskiner, grundet vibrationer. Her er Fein i front, men hvornår skal du bruge maskinen i flere timer.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Jeg købte en Falke i Jem og Fix, den passer værktøj med Bosch'en
Den fungere fint, jeg skulle bare bruge den i forbindelse, med lægning af laminatgulv, den klarede opgaverne fint.

Ingen tvivl om at Fein, er den bedste maskine overhovedet.

Bosch'en er også bedre end den fra Falke, men hvad kan man forvente sig til et par hundrede?
Jeg skal kun bruge den til småting, så bliver nok den jeg køber.
Mange tak for input.

Mads
Hej

Du skal lige være opmærksom på at PMF 180 sælges i 2 forskellige sæt. Et lille med få klinger og stort sæt med flere klinger. Hvis du finder det store sæt på tilbud kan det godt betale sig da klingerne er ret dyre.

/Lasse
en fordel med bosch er du kan bruge klinger fra fein men ikke omvendt jeg har selv en fein multimaster (som jeg anskaffede før deres patent retdigheder udløb og der kom andre til med tilsvarende maskiner )dener jeg vældig glad for da den bare bliver ved
uden at blive varm
jeg ved fra et andet forum jeg er med på at alle udtrykker en rimelig tilfredshed med bosch og et par af de andre der ligger
i mellem pris gruppen men de er alle enige om at de bliver varme når de har kørt lidt og at de så lever med det da fein som de alle syntes er den bedste koster. men kvalitet er dejlig og på lang sigt også det billigste
hvis jeg stod for at skulle købe i dag ville jeg seriøs overveje bosch elleren af de andre i mellem pris gruppen men til hobbybrug
men vil holde mig langt væk fra værktøj i laveste da det er det rene junk ( start en gang og smid væk)

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Annonce
Den Falke jeg købte i jem&fix, har da været brugt 4-5 gange, til opgaver, og startet mindst 25 gange...
Såå ikke enig,

Men ingen tvivl om at en Bosch er bedre-

Jens
Jeg havde den fra falke og har den fra bosch. Selv om jeg bestemt ikke er fan af bosch, så er bosch'en i dette tilfælde meget bedre kvalitet. Den fra falke(el. harald nyborg, silvan etc.) er fin hvis man bruger den et par gange om året, men bruger man den bare lidt mere end det så blive man træt af den.

/Lasse
Den grønne bosch er ikke helt så god men klart fin til småting. jeg ville vælge den blå på batteri hvis det er småting du skal lave. som ejer af en fein er jeg ikke specielt imponeret men den er hvad der er muligt.

klingerne kan med fordel købes hos wurth i deres eget mærke uanset mærke.

Jacob
Det jeg mente var også bare at når nu I vil købe elværktøj ellerfor den sags skyld andet værktøj om det så er en franskbrøds kniv eller den store forkromede kan alting incl. påklædning og servering af kaffen så lad væere med at købe det billige skrammel
da godt værktøj der er tuned op på den rigtige måde, både er en drøm at arbejde med og slutresultatet bliver i den sidste ende bedre når man bruger et ordentlig stykke værktøj
da glæden ved at bruge det er højere så man ikke forfalder til at afslutte før tid og gå i
"godt nok fælden" selv om vi er LDS/GDSér er det jo ikke lig med at slut resultatet skal være dårligere end når de proff. udfører det

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Skrevet af Jacob Antenne på 24 jan 2010 22:40
Den grønne bosch er ikke helt så god men klart fin til småting. jeg ville vælge den blå på batteri hvis det er småting du skal lave. som ejer af en fein er jeg ikke specielt imponeret men den er hvad der er muligt.

klingerne kan med fordel købes hos wurth i deres eget mærke uanset mærke.

Hej

Den blå er næsten lige så dyr som fein og så med mindre akku er nødvendigt så ville jeg klart anbefale fein hvis man alligevel er i det prisleje.

/Lasse

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis