HJÆLP HJÆLP HJÆLP !!!!!

Hej allesammen.

Jeg håber virkelig at der en der kan hjælpe mig, i min computer har jeg to harddiske en med styresystem og en alt mit musik m.m, nu er der så sket det at jeg ikke kan komme i kontakt med den med musik på, og jeg kan heller ikke se at den er tilsluttet inde i BIOS.
Jeg kan høre at den kører, men hvad kan jeg gør for at komme i kontakt og genskabe mine filer. Jeg har prøvet at skifte kabler og stik på bundkortet.

Mvh

Tomas.

Tomas

Hej allesammen. Jeg håber virkelig at der en der... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Er det raid/mirror online det fungere, eller kopier det bare fra en disk til en anden.

og hvor kan jeg finde det.

Tomas


Tomas

nu ved jeg ikke hvilken maskine du har (hardware) derfor er det lidt svært at sige hvordan du gør, men du køber 2 stk diske (helst samme størlse) sidder dem til den samme controler (eks.2 stk sata udgange) når maskinen er startet op går man ind i diskmanger og sidder diskene op.
men inden du gør dette skal du sikre dig at dit bunkort understøtter raid, hvis ikke kan man købe et controler kort der kan klare dette.
her er liger hvad raid 1 er (Citat wikipedia)
RAID 1 (mirroring) Data spejles på flere diske. Kræver minimum 2 diske.
Redundans: Redundansen forøges med en faktor svarende til antallet af diske. To diske betyder eksempelvis dobbelt så høj redundans.
Performance: Ved parallel tilgang øges søgetiden med en faktor svarende til antallet af brugte diske. Overførselshastigheden øges med en faktor svarende til antallet af diske, men kun for læsninger. Ved skrivninger gælder samme overførselshastighed som for de underliggende diske.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis