Langt træbor

Nogen der ved hvor man får fat i et langt træbor? - mindst 25cm langt, og ikke mere end 8mm i diameter.

Sagen er den, at jeg er ved at bore gennem ydermuren, indefra. Der hvor jeg borer, er ydervæggen beklædt med noget træ af en art. Kan ikke se om det er krydsfinér, MDF ect... Jeg er kommet igennem selve muren, men tør ikke bore det sidste stykke gennem træet, med mit murbor, da jeg er bange for at der kommer et fælt hul når murboret kommer igennem, specielt hvis der er tale om krydsfinér...

Hvis I har en bedre idé, så fyr endelig løs.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan kører på den lokale trælast, de burde have en 8-10-12 mm træbor.
ellers kan de skaffe det uden problemer.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Uhh, endnu bedre Jeg skal sandsynligvis kun bore dét ene hul, så et kina-bor fra Harald Skrald er vidst ganske fint
Annonce
Du ku' sætte et stykke stift hegnstråd i boremaskinen og bore et "pilothul" med dette indefra med fulde omdrejninger på boremaskinen.
Herefter går du udenfor og borer udefra med murboret.
Nu vil det formodentlig ikke flåsse træværket ret meget.
Ellers er H. N. rådet fint 4-5 lange træbor til ca. 50 kr + benzin.
Baadsen
45cm lange spadebor er en standart vare. jeg tror sådanne et koster 50kr hvor et sneglebor koster 300kr.
køber du bor i HN så bed dem lige om at rette dem ud så de er lige. det er de nemlig ikke fra kassen.

Jacob
I er gode tak for latteren

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis