Model eller ide til skydepram.

Er der nogen herinde, der har en model af en skydepram, til støbe efter i glasfiber, der muligvis ville leje eller låne ud.

Eller ligger inde med tegninger, til at bygge en i træ eller x-finer.

Eller bare har en ide til hvordan man gør.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du henter planer her:

Denne model hedder "Pintail":
http://www.svensons.com/boat/?p=RowBoats/Pintail
Den er vist meget simpel at bygge.

Så er der denne her, der hedder "Sneak Box"
http://www.svensons.com/boat/?p=RowBoats/SneakBox
Den er lidt mere avanceret, med stabilisatorer til at øge skudstabiliteten!

Så køber du træ og div. fittings... og måske lige en sav...
Og så er du beskæftiget hele foråret...

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Der er tegninger til skydepramme bl. a. i "13 både, De selv kan bygge (Populær mekanik, Biblioteket) og tror jeg nok, det var Politikens Jagtbog (træpram fra Roskilde Fjord).
Knæk og bræk, baadsen
hvorfor ikke bare finde ud af hvilken model du vil have og derefter sætte en anonce i den blå at du vil købe en sådan som er defekt - misveligeholdt og i stedet for at bygge så sætter du bare den istand det er både billigere og meget nemmere

der er altid solskin bag skyerne

Hej Thomas

Jeg har selv bygget mig en pram af alm. krydsfiner. Det er nemt. Se min hjemmeside 123hjemmeside.dk/Perjagt

Skal det være MEGET nemt, laver du bare prammen helt fladbundet. Du skal bruge glasfiber i strimler 5-6 cm. bred og epoxy f.eks Hempel. Det er dyrt men det virker. Brug alm. oliemaling hvis du tager den på land efter endt jagt..
God fornøgelse. Per

Vis jeg selv skulle vælge en skydepram jeg skulle bygge skulle det være en amerikansk layout boat.
Prøv at søg på layout boat på youtube.

Og søg på layout boat plans på google. Du kan måske finde nogen gratis. Men dem man betaler for er meget detaljerede både i fremgangs måde og hvad de skal bruge af materialer og værktøj.

God fornøjelse med projektet.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Annonce
De ser anderleders ud på den andenside af dammen. Men inspirerende. Hjemmeside med tegninger, gode råd, og fotos af duck boats.: GLEN-L og selvfølgelig www.strangoghavjagt.dk
under både. Der er mange forskellige. Man bliver let forvirret af alle de gode råd. Prøv at kikke på dit lokale "hav" ,hvilken type pram man bruger der.
mvh. Per
Ja det gør det. Så vit jeg ved kom den første skydepram til Danmark fra USA. Importeret af en dansk amerikaner. Så der er gode chancer for at de er et skidt foran der over. Og de der layout boats syner dælme ikke rat meget på vandet og kaster ingen skygger.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også