Blop blop fra afløb..!

Alle mine afløb er over vinteren begyndt at sige "blop blop....." et par gange i timen - særligt om natten... Ja, jeg ved godt at de skal have afløbsrens, men det gør ikke den store forskel..
Samtidigt er begge toiletter begyndt at have vandstand ca. 3 - 4 cm. under normalen / kalklinien...?

Er det et sammentræf dette?
Skal jeg have gang i det helt store gennemskylning af kloak rør?

Mit hus ligger i byzone, fra 72, fine afløb - de er ca. 3 m. under terræn, kloak rør lavet af plastic. Huset er dim. til større fam. vi bor kun 2 + baby

Vandlåse er ikke eksiterende i bade nicher = org fra 1972 - der er blot et rør med ca. 40 cm dybde, ved siden af afløb.

Mange hilsner
Polite
 
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

det kunne tyde på at din udluftningsventil ikke lukker luft ind i din faldstamme når der opstår et vaccum i kloaksystemet , så vil din vandstand falde i alle dine afløb/vandlåse, det bliver suget ud , og når der kommer luft med, opstår de blob blob lyde, det skal ventilen modvirke!


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Udluftningen kan sagtens være ført op over taget i en 180 graders bøjning, med en lukkeklap, der kun tillader at luft går ind, men ikke ud.
Så vidt jeg husker har du fladt tag på dit hus. Kan det tænkes, at der er føget sne hen over, som er delvis smeltet og nu igen er frosset? Godt nok har vi ikke de største snemængeder her på vore kanter, men fygning kan jo forekomme.

Med venlig hilsen
ktm

 

Du har ret ktm - det er med fladt tag, men jeg ved ikke hvor den udluftning er...
Ups... kan det være et galvaniseret 2" rør med en hætte ovenpå af noget bukket rør...?
eller hvordan kan den ellers se ud?

Mange hilsner
Polite
 
Der er givet flere forskellige udførelser. Jeg har kun set typer i grå plast ligesom kloakrør til indv. brug. Du må nok en tur op på taget og undersøge dimsen nærmere. Godt nok et kedeligt vejr til den slags ekspeditioner!

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Vi havde tidligere samme problem, viste sig at være den lille der havde skyllet nogle skumservietter ud i toilettet som havde dannet en prop længere ude, måske har i samme problem med at den ikke skyller ordentligt ud.
Samme problem på vort ene badeværelse, der var problemet en begyndende forstoppelse, i en gennemløbsbrønd, det stod på i et ½ års tid.
Det begynde med gurkle lyde, lav vandstand i vc, samt vandlåsen i gulvrist blev suget tom.
Jeg fandt først fejlen, da røret stoppede totalt til, efter en rensning ingen problemer.

Hvis du har et et plans hus, er der ikke nødvendigvis, en udluftningsventil til kloaken.
Ktm: Der er ingen ventilation som kommer ud på taget eller i udhæng - det er jeg helt sikker på.
Det jernrør jeg omtalte i ovenstående, har jeg nemlig fjernet..... troede det var en rest fra en gammel nedlagt olietank, men gad vist om det ikke var det.....???? f... så skal jeg i gang med at grave - det var 1.5 m. nede i jorden

Koludabyg: Ja, vi har jo sparetoiletter med lavt forbrug, så det kan sagtens være det... konen har før forstoppet afløb, også i sejlbåden på sommerferie...!

Mange hilsner
Polite
 
je_ns: Ja, det er et planshus.. og lyder som samme symptomer.
Kunne du selv rense røret..? og i så fald, hvordan gjorde du?

Mange hilsner
Polite
 
Vi levede også med det til det stoppede helt, så fik den lige turen med et rensebånd, og har heldigvis virket upåklageligt lige siden...
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis