Blop blop fra afløb..!

Alle mine afløb er over vinteren begyndt at sige "blop blop....." et par gange i timen - særligt om natten... Ja, jeg ved godt at de skal have afløbsrens, men det gør ikke den store forskel..
Samtidigt er begge toiletter begyndt at have vandstand ca. 3 - 4 cm. under normalen / kalklinien...?

Er det et sammentræf dette?
Skal jeg have gang i det helt store gennemskylning af kloak rør?

Mit hus ligger i byzone, fra 72, fine afløb - de er ca. 3 m. under terræn, kloak rør lavet af plastic. Huset er dim. til større fam. vi bor kun 2 + baby

Vandlåse er ikke eksiterende i bade nicher = org fra 1972 - der er blot et rør med ca. 40 cm dybde, ved siden af afløb.

Mange hilsner
Polite
 
Alle mine afløb er over vinteren begyndt at sige... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja jeg kunne selv rense røret, jeg fandt gennemløbsbrønden frem, og var så heldig at forstoppelsen startede her, så med spuling med vandslangen, kom der hul.

Jeg er ret sikker på det omtalte jernrør intet har med kloaken at gøre.
Okay, noget tyder på at jeg kan undersøge for forstoppelse først - men jeg må hellere vente til tø...

Jeg har kigget på kloaktegningerne, og noget tyder på at forstoppelsen kan være fra og ca 3-4 m. ind, så komer der et nyt afløb, hvorfra problemet er det samme. Så det er heldigvis ikke så langt inde... men der er 3 m. ned ....

Tak for hjælpen, jeg vender tilbage med nyt når der er noget

Mange hilsner
Polite
 
Handyman: Jeg er ikke sikker på jeg har en udluftningsventil...

Mange hilsner
Polite
 
Vi har ikke udluftning på kloakken her i huset, og det er normalt heller ikke nødvendigt med mindre der er toilet på 1.salen også, eller flere sammenkoblede toilettet inddørs på samme streng.
Annonce
Jeg har været ude og kigge på det rør og det sted hvor jeg fjernede rørert i sin tid, og det er pudsigt nok, lige over der hvor kloakken løber ud, fra huset og videre til samlebrønd... Det kunne være en ventil.......??

Mange hilsner
Polite
 
Du kan prøve at pressen en tændstik, ned ved gummimuffen på toiletet, der hvor det er tilsluttet kloaken, det gør at systemet får lidt luft.
Normalt vil det ikke give lugtproblemer, men ellers er det nemt at fjerne igen.
Det er da en god test for at se om det er et ventil problem - det vil jeg prøve!

Mange hilsner
Polite
 
Sneen smeltede, og jeg kunne tjekke i kloakkerne - de er helt stoppet til, og det lader til at det ikke kan løbe ud til det offentlige kloaknet... så det var altså fejlen.
Det nævnte rør jeg har fjernet, var alligevel udluftning til en gammel opfyldt olietank...
Tak for inputtene

Mange hilsner
Polite
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis