Hug en tå. (køkkenelementer)

Vi har fået et gammelt køkken, (kvik element køkken ca 5-10 år gammelt) til at sætte op i vores tidligere vaske rum, nu grov køkken. Men men men rummet er 298-299cm og vores ønskede opstilling er 300cm ! Er der nogen mulighed for at hugge en tå nogle steder ? Jeg over vejer at selv modificere 1/4-1/2 højde skabe til vaskemaskine og tørretumbler da der kan sparres lidt cm. Gode ideer modtages

En venlig hilsen Klaus

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jow.
Man kan sagtens lave et skab mindre i bredden. Det drejer sig bare om at save af bundpladen og toppladen. Bagbeklædningen kan du skære i med en skarp kniv og derefter knække. (Du kan self. også bruge en god sav)

Problemet er din låge. Den kan du jo godt save af. Men så får du en grim kant.
Hvis du kan leve med det, kan man købe noget laminat til at klistre på. Så får du da en hvid kant.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
KlausR

Har du et kosteskab i dit system kan du lave det lidt mindre og save af lågen modsat hængslerne (er det nemmeste) og lime en ny melamin kantliste på.

M.vh. maskinsnedker

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for svar, det må blive løsningen.

En venlig hilsen Klaus

Jeg læser lige med i dette indlæg.

Jeg står i samme problemstilling. Jeg skal reducerer højden på to højskabe fra 220 cm til 210 cm samt bredden på to vægskabe fra 40 cm til 30 cm.

Hvilken sav ville i bruge for det bedste resultat. Og er der en måde hvorpå man kan save i lågen uden kanten flosser. Lågen er lavet af en fiberplade med Melaminfolie på

...
En dyksav med føre skinne er det nemmeste..
Men alt fra en fukssvans til en almindelig håndrundsav kan bruges.
Bruger du håndsaven så sav fra oversiden af lågen, bruger du dyk eller rundsav så sav fra bagsiden.

Det kan i begge tilfælde anbefales at sætte et stykke maletape på forsiden, så du saver gennem det det mindsker risikoer for at der går splinter af..

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
En dyksav med føre skinne er det nemmeste..
Men alt fra en fukssvans til en almindelig håndrundsav kan bruges.
Bruger du håndsaven så sav fra oversiden af lågen, bruger du dyk eller rundsav så sav fra bagsiden.

Det kan i begge tilfælde anbefales at sætte et stykke maletape på forsiden, så du saver gennem det det mindsker risikoer for at der går splinter af..

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg låner også lige tråden, men her drejer det sig om en af de der billige pap dørplader - hvor der både skal hugges en hæl og klippes en tå.
Er der nogen om har erfaring med at korte dem op (f.eks. i bunden) og hvordan blev resultatet? Ligeledes karmen.
Vedrørende dør.

Hvis du saver så meget af du kommer ind til "bølgepappet" så sæt en liste i med lim, pappet trykker du bare ned, du kan måske bruge den gamle liste, hvis du kan få beklædningen af.

Vi prøver igen, i morgen --

Fuldstændig enig.

Når du skærer af din dør, kan du med fordel bruge f.eks. malertape/gaffa (trykket godt på for bedre vedhæftning) eller andet egnet klisterbånd, for at undgå op-rifter, og selvfølgelig en god og gerne ny/slebet rundsavsklinge.

Ps.

En skarp Stanley eller anden kniv til at lave for-rids (dybt gerne gennem mellamin eller finer) hvor savsnittet (typisk 2,2 mm) er kan også anbefales.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Fuldstændig enig.

Nå også dobbeltpost herfra, ja det kan jo ske.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også