Rustfri front på ovn ødelagt med ovnrens - HJÆLP!

Kære medhjælpere

Jeg er ny herinde, men håber, at I vil hjælpe mig, og at jeg fremover kan gengælde dette!

Forleden skulle jeg rengøre min (helt nye !) ovn, og smurte den derfor godt og grundigt ind i "K2r" ovn og grillrens. For at det skulle blive RIGTIG godt, lod jeg det sidde natten over.
Til min skræk opdagede jeg morgenen efter, at noget af det hvide skum var kommet på ydersiden af ovnen på den rustfrie front. Da jeg tørrede det af, var der nu ligesom en hvid, mat overflade der hvor skummet havde siddet, og overfladen føltes lidt ru - nærmest som om det var ætset ind.

Er der noget, man kan gøre for at få den pæne, rustfrie, blanke overflade igen?

Håber, der er nogen derude, der har de vise sten!!

På forhånd tak for hjælpen.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som den kære Leth ville sige, winerkalk og sprit
Så er det bare at polerer det op igen
Det kan godt tage noget tid

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej
Du tager simpelthent bare noget af det creme man bruger til rengøring af keramiske plader
Det brugte jeg til en stål vask og den blev sku ligesom ny

Tim  

Kære Flemming!

Tak for dit råd, jeg vil meget gerne prøve Leth´s metode - han havde jo ret i mange ting! Skal man blande winerkalk og sprit, eller først bruge kalk og så sprit, eller?

Ja, det tager sikkert tid, men det ser frygteligt ud, så må jo bare i gang med knoerne!

Hilsen Lene.

Hvis pladen er slebet, så prøv evt med den grønne side af en grydesvamp. Men kør for guds skyld helt lige med den, og KUN i sliberetningen. Og rens med sprit og poler med en tynd olie og tør af med en tør klud.
Skrevet af Truntetrut på 17 jan 2010 16:20

Kære Flemming!

Tak for dit råd, jeg vil meget gerne prøve Leth´s metode - han havde jo ret i mange ting! Skal man blande winerkalk og sprit, eller først bruge kalk og så sprit, eller?

Ja, det tager sikkert tid, men det ser frygteligt ud, så må jo bare i gang med knoerne!

Hilsen Lene.

Ja du blander det til en tyk grød

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis