Hvad kan opvaskeren holde til?

Hej. Jeg har en indbygningsopvaskemaskine, der pt. sidder i det køkken jeg flytter væk fra. Det køkken jeg flytter til, har ikke en indbygningsplads, men til gengæld er der forberedt til opvaskemaskine der hvor køleskabet lige nu står. Spørgsmålet er, om jeg kan gøre noget ved opvaskeren, så den kan overtage køleskabets plads på gulvet og så få smidt køleskabet ovenpå. Jeg tænker man måske kan få en topplade eller sætte en slags ramme omkring opvaskeren. Det er en relativt ny Whirlpool opvasker (ca. 2 år gammel), men kan den holde til at have køleskabet stående ovenpå? På forhånd tak Mvh. Ulrik
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skulle nok kunne lade sig gøre.
Jeg har engang haft en fritstående opvaskemaskine. På den havde vi en forholdsvis tung ovn stående.
Jeg monterede en lamineret plade på toppen af opvaskeren, da der ikke var nogen topplade.

I dit tilfælde ville jeg lave 2 sider og 1 top, i lamineret plade. Jeg ville lade siderne gå helt til gulvet. Det er pænere og giver stabilitet.
Det er sådan noget her jeg tænker på. De fås i mange størrelser og kan evt. saves til, så de passer.

På savefladerne forsvinder lamineringen, men der kan købes lamineringsbånd, til at stryge på. Så ser det pænt ud igen.
Hvordan pladerne monteres på opvaskeren, kommer an på den enkelte opvaskers udformning. Evt. med silikone.

En anden løsning ville være, at bygge en "kasse" af 3 stykker lamineret plade.
Siderne monteres så på væggen med vinkelbeslag. Der monteres også vinkelbeslag mellem sider og topplade og mellem sider og gulv. Hvis du ikke vil bore i gulvet, kan vinkelbeslagene udelades. Så monterer du siderne i silikone.
Vupti, så skubber du bare opvaskeren ind i "kassen" og smider køleskabet ovenpå.

Husk at lave "kassen" dyb nok til at der er plads til ledninger, vandtil/fra løbs slanger m.v. bagved.

God fornøjelse... og lad os da lige få et billede af resultatet....

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

nej,du er ikke alene

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis