Fiat Brava, ny generator eller til skot!?

Har været meget glad for min Fiat Brava indtil nogle måneder siden, termostaten indikerede overhettet motor selvom der var vand og olie, tog den til Euromaster, de konstaterede termostaten var gået i stykker. Fejlen kom tilbage, og nu vil den slet ikke starte. Generatoren er gået i stykker, skal bruge nyt kuglelejer, men kan det svare sig? Jeg er bange for at omkostningerne plus de 7.0000 kr. for ny termostat, abs følere, for at få bilen lavet så den kan køre igen vil overstige bilens værdi.

Skal jeg skrotte den og købe en ny brugt bil eller få den lavet? Jeg har ikke nogen forstand på det med biler, men bliver lidt klogere.
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må nok lige afsløre, hvilken årgang din vogn er!

Med venlig hilsen
ktm

 

Euromaster var da et sjovt sted at køre hen med en bil med defekt termostat. Er det ikke et dækcenter?

Tit kan det ikke svare sig at kaste nye dele i en gammel bil. En brugt del fra en autoophugger kan sagtens anvendes. Prøv at finde ud af præcis hvilke dele du skal bruge, og ring til dem for at få pris. her er lidt autoophuggere i dit nabolag

Hvis du vurdere at det kan betale sig, kan du ringe rundt og få tilbud på at få den lavet hos små automekanikere, de tager tit en lavere timepris end de store. Eller hvis du kender nogen der har en kæreste der kan skrue bil, kan du få dem til at montere og reparere.
Hvis bilen ellers er i nogenlunde stand er der ingen grund til at skrotte den. Sælg den hellere på Den blå avis til en bedre pris end ophugningspræmien, hvis du skønner at det ikke kan betale sig.

Hvis du skal handle bil hos en forhandler vil han måske tage den i bytte. Tit giver de gerne 5000 for ens gamle slidte vrag hvis de kan sælge dig en anden.

held og lykke.

Rasmus

Tak for dit svar...
Euromaster er også et dækcenter...
Jeg kan selvfølgelig finde ud af hvad en ny generator eller starter koster, men kuglelejerne
er jo dyre, ca. 2.000 kr. plus arbejdsløn, så er jeg måske oppe i 4.000 kr.

Jeg tror ikke at det kan betale sig, ved jo ikke om der er flere problemer med bilen, det
kan det jo sagtens være. Jeg prøver med Den Blå Avis så må jeg se.

Jeg har jo brug for en ny brugt bil, men vil forhandleren virkelig tage den i bytte når
motoren er defekt/bilen kan jo slet ikke køre?

Anna

det var da også det dyreste værksted du kunne finde hvis det er de priser du har fået derfra
en ny termostat koster et par hundrede kr og nye lejer under 100 , så kender du en der kan lave det for dig kan det gøres for under 300 og 1 times arbejde , da det er en rimelig nem opgave
hvad så lige med den abs-føler koster ved jeg ikke , men så dyr er den da heller ikke
Annonce
Ja, det har så jeg så fundet ud af....
Hvor kan jeg så få fat i en termostat til en Fiat Brava 1,6 og nye lejer?
ikke termostat, ny generator plus lejer, hvor kan jeg finde en sådan plus lejer?
ved ikke om jeg har misforstået dig , forstod det som lejerne i din generator
eller hvilke lejer taler vi on , så skal jeg se om jeg kan finde dem
rigtigt nok....har brug for en ny generator plus lejer...
før generatoren gik i stykker havde jeg problem med termostaten, termostaten inde i bilen indikerede at motoren var for varm, den var helt oppe i det røde felt, selvom der var vand og olie på, det var på det tidspunkt jeg tog den hen til Euromaster
og fik en ny termostat....men det samme problem kom tilbage. Har du nogen teori?
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis