Fiat Brava, ny generator eller til skot!?

Har været meget glad for min Fiat Brava indtil nogle måneder siden, termostaten indikerede overhettet motor selvom der var vand og olie, tog den til Euromaster, de konstaterede termostaten var gået i stykker. Fejlen kom tilbage, og nu vil den slet ikke starte. Generatoren er gået i stykker, skal bruge nyt kuglelejer, men kan det svare sig? Jeg er bange for at omkostningerne plus de 7.0000 kr. for ny termostat, abs følere, for at få bilen lavet så den kan køre igen vil overstige bilens værdi.

Skal jeg skrotte den og købe en ny brugt bil eller få den lavet? Jeg har ikke nogen forstand på det med biler, men bliver lidt klogere.
Har været meget glad for min Fiat Brava indtil... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
nu er der jo mange lejer i bilen , er det i motoren , hjullejer eller hvor
hvis den bliver for varm er der ikke så mange muligheder for fejl , hvis termostaten er skiftet er der termokontakten ( ikke så stor chance for på denne årstid )og vandpumpen ( hvilket nok er mest sansynligt ) hvis der ellers er vand og olie nok på
meget svært at sige uden at have set den ,hvor lang tid er der til syn
skal den synes nu koster den ikke ret meget over 5000 , men er der bare et år til syn , kan den godt koste noget mere
Det er ikke et spørgsmål om, hvad du kan tillade dig at tage for den. Du kan tillade dig at få det som en evt. køber vil give
Der er dog en skrotningspræmie, som du ikke skal gå under.
Ældre Fiatvogne er nok ikke det der er i højeste kurs!

Med venlig hilsen
ktm

 

Altså hvis du ellers er glad for den og den ikke bruger olie og vand, og du ikke har skadet motoren ved den for høje varme, og den ikke er for rusten, og du ikke fik nogle anmærkninger til syn der SKAL laves inden næste gang, så find dog et lille værksted der kan fikse de småproblemer. Men den lakker mod enden.

Jeg har været 4 termostater igennem inden for de sidste 3 år. Det er mit lod her i livet at jeg skal forfølges af dårlige termostater.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis