sod fra skorsten

Vi har lige brækket en gammel skorsten ned inde i stuen. på vægen er den helt sort af sod. jeg har så pusset væggen... men desværre går soden gennem det jeg har puset......hvad gør jeg??? kan man få noget at smøre over der hvor soden trækker igennem? Hjælp hjælp....

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fortvivl ikke. 

Du kan få noget mod løbesod til at male på. Jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad det hedder. Men jeg mener enhver farvehandler med respekt for sig selv bør have det i sortimentet.

Rasmus
var hos tømmerhandel og de siger det ikke er noget som holder i længden. det vil trænge igennem.. var hos farvehandel og fik noget , har smurt det på , men nej det trækker igennem igen.. kan man evt bruge sølvpapir man klister på vægen og derefter tapet på?

Pletforsegler fra Flügger hvirker fint, det fås på spray og kan overmales efter 15 min.
ingen problemer i det.

Mvh. ame

Hvis det på nogen måde er muligt, ville jeg rive det stykke mur ned og bygge nyt, rent op. Løbesod har alle dage været noget stads at have med at gøre, og vil altid give triste dufte fra sig.
Tanken om at rive lidt mur ned og genopbygge det igen, er ofte meget værre end selve handlingen!

Med venlig hilsen
ktm

det eneste der er 100% effektivt er isogrunder
mal med isogrunder 2 gange med 24 timers mellemrum og dækmaling efter yderligere 24 timer , så er du sikker på at det holder
det er vigtigt at du overholder tøretiden på de 24 timer mellem hvert lag og at det får 2 gange grunder , men så virker det også
Annonce
løbesoden vil med tiden trække igennem. det eneste rigtige hvis man vil være sikker i mange år frem er som ktm skriver, ned med den og mure en ny op.
hvis jeg nu køber noget vandglas hos matas og giver muren det i ca 4 lag og derefter limer sølvpapir på og derefter limer tapetet på og derefter vandglas på tapetet... det må da kunne gøre det så tæt at det ikke kan trække ud????????
men kan tapet hæfte på en mur med vandglas??? (skal muren brækkes ned og bygges op igen , vil det være en støre opgave da muren er mellem stue og køkken.)

alt det der er slet ikke nødvendigt , den isogrunder du kan få i dag kan sagtens holde bare du sørger for at overholde tøretiden , og giver det to gange
Jeg takker for alle jers svar... har købt noget stop grunder til at sprøjte på...håber det virker

Hej Epoke. Må jeg spørge hvad du endte med at gøre? Og om det har virket 100%?
Jeg står nemlig i samme situation.
På forhånd tak
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også