Voldsomt Benzin forbrug

Hej. jeg har en Polo 1,6 75HK fra 98.
Jeg syntes mit brændstofsforbrug er meget stort. hvis jeg tanker for 100 kr. så kører jeg ca. 100 km. det vil sige 10 KM/L og nogle gange endda mindre syntes jeg. jeg mener ikke det kan være rigtigt. er der nogle der har nogle idéer på hvad det kan være? eller har prøvet lignende. en bil som den, burde hvertfald kører 15 km/l .

Mvh. Axeltoft.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min skoda har samme MPI motor, den er sat til 13,8 km/l og det tror jeg passer noget lunde. Jeg har absolut ingen ide hvorfor den skulle bruge mere, kun hvis du har ekstremt varme bremser efter en tur. Kører motoren ellers stabilt, trækker den ordentligt, er luftfilter nyt eller gammelt. Er det ved kørsel på landet eller i byen. Der er jo ikke meget landligt over 2650

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej Axeltoft

Jeg har samme vogn, og synes også mit brændstofforbrug er højt. Men jeg tror det skyldes bykørsel. Når jeg kører motorvej/landevej kan jeg godt få den op på omkring 15 på literen, men jeg bor i byen og til daglig kører jeg ikke mere end 11 på literen. Det er jo trods alt en 1.6 og jeg tror man virkelig bruger mere end man lige regner med med alle de gearskift, start og stop.

Hilsen Flymale
Hvornår r den sidst synet, fordi der finder de den evt. defekte sonde ved forurenings måling.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Biler bruger lidt mere benzin når det er kold, især den første tid og mange korte tur. Men utilstrækkelig med luft i dæk, brede hjul og måske bløde vinterhjul ( er ikke sikker), kold motor,for tyk motorolie og måske gamle tændrør og stoppet luftfilter, eller hvis du konstant kører med varer værktøj og unødvendig vægt i bilen kan også være årsagen. I blæsevejret og modvind bruger de også lidt mere. Når man ligger det hele sammen så er det ikke så lidt.
Hvis du har stor strøm forbrug,f.eks et mega stereoanlæg, belaster det også generatoren og bruger mere benzin.

Mvh Adam
Annonce
Ja okay kan godt se det i skriver. det er to år siden den blev synet. så det skal den i år. jeg må bare spørge dem ude ved synet, om det er noget de ved noget om.. men bilen kører stabilt, men kører meget by kørsel. så det kan være derfor.
Har en lignende Polo, og når jeg kører by kørsel, så kører den heller ikke meghet over 10km/L ellers omkring 15km./L
Min er samme årgang, og fra ny kørte den lidt bedre i byen kan jeg huske...

Mange hilsner
Polite
 
min gamle accord fra 87 kommer aldrig under kun under 12 når der en bremse som hænger eller man skal kører i snedriver.. En polo med 1,6 burde kører 15 i snit efter min mening..

Men ham som kører har meget og sige om hvor lang bilen kører.. Tung speederfod, folk kunne sparer mange liter brændstof hvis de ikke kører så rådden frem, de kører alt for "brian" og motoren blir kørt med alt for høje omdrejninger..

Dæktryk og dækbredde har stor virkning, brede dæk har høj rullemodstand og luftmodstand.
Tænding som ikke er rigtig indstillet efter kørselmønster kan også betyde lidt.. Høj tomgang???
Og som det er nævnt kan en defekt lambdasonde eventuelt slet ikke mærkes, men FÅ DET TJEKKET med en 4gas måler da din katalysator nemt går i stykker hvis lambdasonden er defekt da computeren skruer op til et standard base fuel map for ikke og brænde motoren af, alt dette kulstof sætter sig og ødelægger kat'en.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis