Dryppende blandingsbatteri fra Damixa

Hej. Jeg har et Damixa blandingsbatteri (se billedet) som er begyndt at dryppe.

http://img509.imageshack.us/img509/9052/damixa.jpg

Kan det repareres og i så fald: hvad skal jeg købe og hvor?

På forhånd tak for hjælpen.

/monza
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv i silvan/stark/eller onkel harald

smile kør ikke hurtigere end dine engle kan følge medsmile
monza

Bauhaus har en hel væg fyldt med reparations-vejledninger og gds lige til at tage med hjem, ganske gratis du skal bare kende dit blandings-batteris type-betegnelse/nr.
Så du kan købe den rigtige reserve-del.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Eller jammer fix

smile kør ikke hurtigere end dine engle kan følge medsmile
kender en som har købt sådan et rep kit, det endte med han smed vandhane og kit ud og købte en ny vandhane.
Drypper den fra tuden - altså der hvor vandet normalt kommer ud?

I så fald skal du bare have et par nye keramiske pakning. Det er sådan nogle små runde "dimser" med en fjeder til og så er du kørende igen.

Købes som andre også skriver i et byggemarked. Du skal blot kende din armatur-model så ved de lige, hvad du skal bruge. Der er vejledning med til udskiftning, og det er meget let.
Annonce
Selvfølgelig kan det repareres når det er et Damixa, vi har et noget lignende på mit arbejde, det begyndte også at dryppe, jeg skildte det ad, og ville tage indmaden med til vvs manden, for at få noget nyt, men jeg opdagede der sad noget snavs, i de keramiske skiver, efter en rensning virker det igen.

Der er en del smådele i lukkesystemet, så læg dem op i rækkefølge så er de lettere at få sat sammen igen.
Ofte er det pakningerne i bunden buede rør der lækker, Det ses ved at der kommer vand op ved det buede rørs base, når der tappes vand, og hvis det fortsætter i en længere periode dannes der kalkaflejringer fra utætheden og ned til køkkenbordet. Der sidder en skrue bag på det buede rør som skues ud. Når røret er afmonteret renses det hele for kalk og snavs. De to gummipakninger skiftes og smøres med hanefedt. Og så er det problem løst. Jeg har et armatur magen til og skiftede pakningerne i går - det der tog længst tid var at fjerne kalken. Pakningerne kan købes i de fleste byggemarkeder, og hvis ikke de har de rigtige kan de skaffes hjem på kort tid. Som tidlige nævn er det lettere at skaffe de helt rigtige ringe, hvis man har type og nummer.

mvh. Abj
nej nej nej,, i er helt galt på den, det er spindel´en som skal skiftets, http://www.billigvvs.dk/Ventiler-Stophaner-Reservedele-Damixa-reservedele.html?page=2
gå ind på det link, nede i bunden finder du dem.
den lille prop som sidder i enden af håndtaget vippes ud med en lille skruetrækker, og der sidder en skruge inde bag ved, skru den ud og tag håndtaget af, husk nu og lukke for vandet, skru den gammel spindel ud, den kan godt sidde lidt fast, og monter den nye.
dem med de små runde pakninger er til 1 grebs blandingsbatterier..
hilsen vvs manden...
Ja men der kan godt side snavs i de keramiske skiver, og hvis man adskiller og renser, fungere det igen, det gjorde det for mig, og de 10 minutter, er nok godt betalt...

Men da klart nemmere med en udskiftning, men også dyre.
Jeg købte en ny spindel på www.vvsbutikken.dk og problemet er nu løst. Tak for hjælpen.

/monza
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis