multimediebeskatning

Hej, jeg har læst flere steder at arbejdsgiver skal kontrollere at en udleveret mobil ikke bliver anvendt privat samt at den ansatte skal underskrive en tro og love erklæring for at undgå beskatning.

Hvordan kontrollerer man om en samtale er privat? Man kan jo ikke se det ud fra det kaldte/kaldende nummer.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Arbejdsgiveren kan vel anmode medarbejderen om en dokumentation af, hvem han har ringet til/fået opringning fra på de angivne numre - særligt uden for normal arbejdstid. EN FULDSTÆNDIG LATTERLIG OPGAVE AT PÅLÆGGE VIRKSOMHEDERNE, særligt set i lyset af beløbets størrelse, intentionen om flexibel arbejdskraft og konkurrenceevne.
Glæder mig til at se, hvordan dette spænder af i praksis.

Big Brother er i den grad kørende for tiden - vi forældre må ikke længere bestemme, hvilken mad vores børn skal have i børnehaven - og kræver jeg, en kollega skal være til at få fat i uden for normal arbejdstid, brandbeskattes han [hvilket jeg bliver nødt til at kompensere ham for, hvorfor konkurrenceevnen rammes].

Hvor ville jeg ønske, vi kunne få nogle ordentlige "håndværkere" ind i regeringen, i stedet for denne bande teoretikere...... (og ja, har selv stemt på dem, men det må have været ud fra en "laveste fællesnævner" betragtning ). Liberal politik...... er jo lige før, det kun er SF, der kan det

Mvh.

Jan R.
Jeg kan ikke se hvordan medarbejderen kan dokumentere dét. Det er jo sådan set ligegyldigt hvem man har talt med, det er vel mere indholdet i samtalen der er afgørende?
Tjaa...
Jeg har set en mail fra SKVAT der siger at man ikke må ringe fra sin firmatelefon og sige at man desværre ikke kan nå at hente barnet i dagplejen, fordi man har fået et udkald!!

Men jeg går nu og har noget ferie; Og så blev jeg ringet op på privattelefonen af min chef, der var lidt presset. Han spurgte så om jeg kunne tage et par timer for firmaet. Jeg sagde selvfølgelig ja og tog arbejdstøjet på.

Her er det så at jeg gerne vil vide hvor jeg står. Jeg har brugt min private telefon til en samtale der førte til at jeg tjente penge, som selvfølgelig skal beskattes. Kan jeg så trække min private telefon fra i Skat?
Det skal i hvert fald prøves på en eller anden måde!!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Jeg bruger også min privat PC til arbejdsrelaterede ting, kan jeg mon trække den fra i skat ? og i så fald hvor meget ? eller skal min arbejdsgiver beskattes ?
Der skal nok komme mange spidsfindige sager op på den konto!
Men tro mig, skatteyderne bliver de små i det spil!

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis