brænde ovn er det en god model??

terma tech er det en god brændeovn? er ved at købe en TT1Z til 5500 kr.. 5 kw han siger den varmer 120 kvm ca. håber det er en god en...??

 
52 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En 5 Kw. vil få rimeligt svært ved at opvarme 120 m2. Der skal du op i en 7-8 Kw. ovn.
Og det er igen afhængigt af hvor godt huset er isoleret. Iøvrigt står der på deres hjemme side at den er til mindre rum, så den salgs tale må sælgeren øve sig noget mere på.
Og skal du have en ovn som du kan være sikker på kan varme dine 120 m2. op, så skal du have fat i den store Begazin

V.h.  Håndværkeren
har selv anskaffet mig en contura fra nibe og det er altså isenkram og den er virkelig effektfuld og så er den tilmed stilfuld rent visuelt. Hold dig fra begazinen medmindre du vil ha noget der ligner en bulet kampvogn.
Nej nu må i styre jer i to, Begazinen er da noget af det mest stilrene håndværk der kan opdrives, og der er ikke så mange finurligheder og andre ektra ting der skal bruges til den (eks. Nye sten der efterhånden brænder i stykker)
Den er enkel i opbygningen et låg til at stoppe brænde ind i ovnen og et spjæld til at regulere luftmængden. Og så skal den sjælden tømmes for aske ! Plus en virknings grad på 87 %
Hvad kan man så ønske sig mere

Og så har jeg lige opdaget at jeg har stavet forkert, Bekkazin skulle det være. AUUU
Jeg må så afgjort give ham Håndværkerka'len ret.
En Begazin er da ideel. Man fyrer fra toppen, ikke noget aske der skvatter ud, den skal meget sjældent tømmes for aske, og den kan stå lige så fint og brænde over. Desværre optager den vel meget plads til at jeg kunne have den.
Og sidst men ikke mindst, så er den smuk, enkel og funktionel som en gammlel Land Rover. Back to basic!

Hvis nogen mener noget andet, er det fordi man ikke har sans for livets sande værdier!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce

 tør ikke sige mere om den ovn

Skrevet af sluppermand på 14 jan 2010 21:32

 tør ikke sige mere om den ovn



Det tør jeg godt, og vil sige det på den måde at den aldrig vil være at find i mit hus.

Den er jo lige så smuk som en 2CV
Der imod ønsker jeg mig en Nordpeis Manhattan

Men jeg har også et hjørne i stuen den vil passe rigtig godt i.



 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Flemming, når du en dag bliver voksen, får du øjnene op for livets sande værdier!!
Troede ikke du var til fals for moderne øjebliks påhit!
Formoder det er glassider i den viste pejs. Har du spekuleret over, hvor ofte de skal gøres rene for at se bare nogenlunde ordentlige ud? Men den er måske blot tænkt som en udstillingsgenstand!
Det var dog i øvrigt et i særklasse smukt billede, du har fundet af Bagazinen. Jeg får sgu helt lyst til alligevel at skaffe plads til en sådan! Det er en ovn, der virkelig kan bruges uden en hel masse dikkedarer.

Med venlig hilsen
ktm

 

2 CV er min ynglings bil, den er så enkelt opbygget uden unødvendige dingenoter pynt o.l. Den køre lige godt på landevej som på en pløjemark.
Jamen de billeder kan du finde ved at Google Bekkazin, det er mig der fra starten har stavet det forkert. Så kan du også se hvilken størelse du skal have, men de er ikke billige.
Der er yderligere 42 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis