Tallerkenventil/Ventil min. 23cm x 23cm

Hej folkens,

Da vi valgte at ændre designet på køkkenet er jeg endt med et ekstra "hul" til en taghætte. Udtaget kunne jeg tænke mig at bruge, som et friskluftsventil. Dog er det mere eller mindre svært at finde en ventil til 150mm flexrør, som kan dække et hul på 23x23, men det burde være muligt på en eller anden måde.

Eneste krav jeg har til ventilen er at den er regulérbar og hvid, samt diskret.

Jeg har kigget rundt hos forskellige, deriblandt dukaventilation, men de havde desværre ikke noget.

På forhånd tak.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Montere en plade / krav først, så kan dukaventilen monteres i denne plade bagefter..

Koludabyg,

Havde været lækkert hvis jeg kunne undgå den krave, men det kan godt gå hen og blive last-way-out! :-)

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg måtte selv benytte den løsning her før jul, da jeg stod med nogenlunde samme problem desværre...

Blev en hvid plastikkrave hvor ventilen så blev monteret i.
Super ærgeligt, men igen, det behøver jo ikke ligne lort af den grund :-) Nu siger du godt nok plastikkrave. Hvor kan de erhverves?

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Købe den på trælasten.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Kalder de den bare en plastikkrave? Du skulle vel ikke vide hvilket fabrikat det er?

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Mener det var fra Duka, men tror ikke den er stor nok til at dække 23 x 23 cm.
Alternativt kan et alm. hvidt stykke plast jo bruges, og dette kan sikkert fåes hos dine lokale skiltemaler eller glarmester.
Ja alternativet var jo blot en kvadratisk akrylplade. Jeg overvejede egentligt bare at tage en MDF plade, fræse kanterne og male den hvid, har alligevel tonsvis af rester.

Jeg kan dog ikke lige finde den omtalte på dukas hjemme side.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også