Problem med låsen i hoveddør??

Håber der er et kvikt hoved, som kan hjælpe mig;

Min hoveddør kan kun lukke kun når man hiver op i håndtaget - hvorved 3 stifter skyder ind i dørkarmen og lukker døren. Den trekantede stift som normalt tager fat i dørkarmen, når man smækker døren i sidder bare fast i tilbagetrukket position, og fungerer altså ikke.

Når man f.x. har gæster, som ikke ved at de skal trække op i håndtaget for at lukke døren, står den piv-åbent, indtil man opdager det, og kan lukke døren rigtigt. -

Det kan da ikke være rigtigt, at døren kun lukker rigtigt, når der bliver løftet op i håndtaget - VEL??

på forhånd tak for hjælpen!

/Maja
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jo det er meget normalt om vinteren da døren gir sig lidt.
Hej Maja,

Nej, den skal da kunne lukke uden at trække 3-punktslåsen til..

Det lyder som om at din lukkepal (trekantede) ikke kommer korrekt ind i låseblikket (i karmen).. Enten fordi den rammer for højt/lavt eller fordi døren ikke bliver trykket nok i..

Men hvis det er op/ned, burde du kunne se det på låseblikket, der vil være ridser hvor palen kører..

Tjek det og se om ikke det er der fejlen er..

Mvh. Kim

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Det er nok fjederen i låsekassen der er røget en tur.
Det vi koste en ny låsekasse evt. kantstanglås.
På fronten af kantstanglåsen står der et modelnummer på den.
Det kan eks være "fix 2051" blot for at nævne en af de mere brugte

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Tusind tak for jeres hjælp.

Det lyder helt rigtigt at det er fjederen der er gået - for "lukkepal'en" kommer slet ikke ud af låsekassen. (så det kan ikke være de to andre løsningsforslag :-)

- glæder mig til en dør der kan lukke rigtigt! - (Den har bare aldrig fungeret mens vi har boet i huset, så derfor har vi troet at det skulle være sådan :-)

Mvh Maja
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis