nostalgisk anker

Stokanker passende for 24-29 fods ældre træbåd sælges 350 kr . Ankeret er one off specialfremstillet. Galvaniseret   Højde 800mm bredde 500mm


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
38 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Efter min mening et af de bedste og mest alsidige ankre der nogen sinde er blevet lavet.
Kan stokken stadig trækkes ned så det ikke fylder så meget.
Hvorfor beholder du det så ikke til dit eget skiv, så bliver du da liggende samme sted selvom det skulle blæse op til storm.
Jeg har et mere, beholdt det fra Tøffen, og man ka' da osse ha' for mange. Derfor.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Den sikrer at en af fligene graver sig ned,

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ok, tænkte nok det var noget i den retning - har ikke lige set den anordning før :-)
Nej det er ikke moderne, og det er også lidt klodset, men jeg bruger det osse kun og altid, hvis jeg ankrer for natten eller forlader båden under opankring.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ifølge denne test skulle typen være rigtig god ved mudderbund, og sikkert også ved vegetation og sten - men ikke så god på sandbund :

http://www.maximalt.dk/Artikler/Ankertest/Ankertest.htm
Mine erfaringer med at ha' båden liggende ved sommerhuset på Nordfyns kyst er rigtig gode, har aldrig haft problemer. her er sandbund. Gør opmærksom på at, dette anker ikke er en metervare, men lavet ud fra en teori om at sådan skal det se ud. Men det var også mere hvis nogen manglede et anker til en nostalgisk båd.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 28 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis