Inddækning - indbygningscisterne

Hej

Jeg har brug for lidt input til inddækning af indbygningscisterne.

Min vvs'er kommer og sætter en indbygningscisterne op ad en væg i mit nye badeværelse, men jeg skal selv lave inddækningen.

Cisternen: http://www.billigvvs.dk/Badevaerelse-Indbygningscisterner-Geberit--Geberit-Duofix-top-frontbetjent-wc-element-Hoejde-82-cm-175891.html

Jeg antager, at cisternen boltes fast i gulv og væg, således at den bære toilettet og personen der sidder på det :-) Inddækningen har således ikke en bærende funktion(?).

Jeg har tænkt mig at bygge en ramme af stål-profiler til gips som ligger plant med cisternens "front". Rammen fæstes i bund og sider. Der sættes 2 lag vådrumsgips på. Der sikres inspektion via "løs" hylde over cisternen.

Lyder det som en OK plan?

Skal min ramme fæstes til Cisterne-stativet (evt. limes fast) ?

Der fines nogle dyre systemer på markedet til at bygge en installations-væg ... hvad så end der ligger i det ord. Er det nødvendigt/bedre at bruge sådant et system end alm. stålprofiler til gips?

På forhånd tak for jeres input.

Anders
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Anders,

Det lyder som en god plan.. Jeg har selv gjort det på samme måde, blot med et træskelet da det var ud i skunkvæggen på 1.sal..


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Glemte lige..

Inspektionen kan sagtens foretages fra front, så du behøver ikke at have en "løs" plade foroven.. Det er en dejlig nem cisterne at arbejde med, man kan blot koble "forsyningen fra og tage alle dele ud gennem hullet hvor trykpladen er..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Hej.

Jeg skal lave samme løsning. Stålregler er nemme at lave forskalling  af. På selve rammen er der lister til at skrue gipsen fast på. Jeg bruger to lag vådrumsgips, for at få en holdbar væg. Syntes det er pænt med en træplade ovenpå.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis