Isolering fra Jem og fix

Har lige set i jem og fix's avis at de har noget Prima glasuld isolering med lambda værdi på 37, 100 mm. Nogle der kender til dette, det er samme lambda værdi som Isover glasuld har ?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender ikke lige det fra jen og fix, men jeg har prøvet noget Billig rocwool som også havde en lambda på 37, det var simpelthen ikke til at arbejde med, støvede svært at sætte op det kunne ikke bære sig selv, det blev drobbet til fordel for noget Rocwel flexibats der var en verden til forskel.

Mit råd hvis du vil prøve det, så køb kun en enkelt pakke, og se om det er til at arbejde med.

Isoleringsevnen skulle jo være det samme, dog lige med det forbehold, hvis det er svært at arbejde med, for hvis det ikke ligger helt sammen, og presser tæt imod spær, eller strøer mv. for så ryger isoleringsevnen.
Mener at det prima er nogenlunde det samme som vi fik fra Rugtved trælast engang, jeg har aldrig arbejdet med noget der kradsede så meget som dette.

Jeg ville selv vælge isolering fra Isover, Knauf eller Rockwool, frem for dette igen.

Men prøv det, det kan ja være det er okay at arbejde med, og hvis ikke så er pengene nok bedre givet ud til en bedre isolering.

Jeg har isoleret nogle ventilationsrør med prima glasuld fra Jem og Fix. jeg var dækket godt af maske handsker osv. og pladsen var meget trang men havde ikke de store probs. selvom det støver en del. jeg pudrer gerne nakken og det meste af ansigtet når jeg arbejder meget med isolering så får jeg ikke den stikkende fornemmelse i huden resten af dagen.

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

jeg bruger gerne knauf da jeg synes at det er SUPER at arbejde med - selvom det er lavet af glas, synes jeg overhovedet ikke det stikker som isover..

/cs

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis