Han kunne skrive om den offentlige transport eller mangel på samme i udkanktsområderne.
Hvis jeg skulle få den vanartede ide, f.eks. at ville i teateret i Kbh en aftenstid og ville opføre mig politisk korrekt og tage det off. skal jeg hjemmefra først på eftermiddagen, efter at have spadseret ca. 4 km til fods til stationen. Jeg ville så ikke kunne komme hjem før næste dag, idet der ikke kører noget off. efter kl. ca 21. Oven i skal jeg så lægge en overnatning og restaurantbesøg, så det bliver både tidsmæssigt og økonomisk noget af en omgang. Jeg bor vel at mærke ca. 90 km fra Kbh. centrum.
Jeg kan nu se frem til med De Radigales forslag om en strafafgift på 50 øre pr. km i min gamle, fuldt afgiftsberigtigede bil og ekstra brændstofafgift, for at andre kan købe billige nye, lækre biler.
Vil jeg køre til en større stationsby med flere og senere off. forbindelser, kan jeg ikke parkere min vogn der, ider kommunerne ikke udlægger arealer til den slags parkering, endsige under sikre forhold.
Alle tordner i selvretfærdig harme over at folk bruger private biler og ikke tager det off. Det kunne jo være at det off. slet ikke dur uden for Parnasset. Det er slet ikke gået op for magthaverne, at sådan er der altså rigtig mange der bor og lever.