Spænding på USB udgangen

Når jeg slukker for min PC, er der stadig spænding på USB portene.
Ved nogen hvordan man fjerner det.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Per-Jacobsen på 11 jan 2010 22:23
Når jeg slukker for min PC, er der stadig spænding på USB portene.
Ved nogen hvordan man fjerner det.
Det fjerner du ikke, det skal være sådan. Du lukker kun ned for din pc, du slukker den ikke før du tager stikket ud af kontakten, og det vil jeg heller ikke anbefale dig.
Der vil sandsynligvis også stadig være spænding på fra bacuppen.
V.h.  Håndværkeren

Om der skal være spænding på USB hele tiden vælger du selv. Du kan slå det til og fra inde i BIOS. Grunden til at der standard er spænding på er at man så kan få ydre enheder, ex tastatur eller mus, til at vække pc'en. Hvor i BIOS du skal ændre det kan jeg ikke svare dig på, da der findes flere forskellige fabrikater.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Glemte lige: hvorfor benytte en USB-strømsparaskinne? Jeg anvender selv en TV-spareskine. Den føler på forbruget på den ene udgang og tænder de andre ud fra. Virker glimrende

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Nu spørger jeg sikkert dumt, men hvad kan der ske, hvad tage strømmen på stikkontakten.. Har selv gjort i de sidste 5 år og har aldrig haft nogen problemer med puteren.. Bruger en stikdåse med afbryder, så der er kan slukkes/tændes for alt pc udstyr på en gang..
Annonce
Hej Bilito.
Jeg kan kun give det svar jeg har fået fra min Pc levenrandør, og han siger at det er bedst at lade maskinen stå med spændning fra stikkontakten. Jeg er jo selv af den gamle skole, der slukker apparater og tager stikket ud, når jeg er færdig, men han sagde at det var bedst at lade den være i hele tiden. Det gør det selvfølgelig også mere bekvemt ikke at skulle ned på gulvet og rode med stik kontakterne hver gang den skal tændes.

V.h.  Håndværkeren
Ok, Håndværker.

Har nemlig hørt det samme, men har aldrig oplevet at der er sket noget, ved at tage strømmen fra.. Andet end at strømforbruget bliver mindre.. Min pc burger ca 20W pr time ca 175200W pr/år, når den er slukket.. Og gange man det op, så er det en del kr hvert år, der går til... Ja, ingenting vel..

Men ville lige hører andres erfaringer.. Ledninger/stik kunne jo samles en dåse med afbryder under skrivebordet, så man undgår gulvet hver gang..
Mig bekendt sker der ikke noget som helst ved at tage stikket ud. Der sidder et lille batteri på bundkortet der holder styr på tiden i Bios, og derfor er der ingen grund til at have strøm på forsyningen.
Off topic alert!
Husk nu på at det tomgangsforbrug der er ikke er "spildt" (ihvertfald ikke her om vinteren) da det ikke bare forsvinder men bliver til varme....

Een ting der kan blive til et problem hvis strømmen bliver fjernet, er at back-up batteriet bliver afladt lige så stille og det kan så medføre at PCen en dag ikke kan starte op før det bliver udskiftet - bare rolig, det tager lang tid (år) før batteriet bliver afladet men alligevel

/Hideout

 

Har endnu ikke mødt en pc der ikke ville starte fordi det lille backup (knap batteri på bundkortet) var tappet for strøm.
Den skriver nok så fint på skærmen hvad der er galt, hvis man følger det opskriften fra skærmen, går det ikke galt.
MEN hvad er det så der står på skærmen. Ganske enkelt. Den har tabt informationerne om dato og tid.
Tryk på den tast der står, du kommer så ind i bios. finder det sted hvor dato / tid ændres og sæt det til dagsdato og tid, gem ved hjælp af F10 eller hvad der nu står på skærmen. Pc'en genstarter selv. Indtil batteriet er skiftet, skal det gøres hvergang man starter pc'en.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis