Endnu en bil kan ikke starte!!!

Hej med jer.

Jeg kørte i en snedrive i forgårs og måtte trækkes ud af en venlig sjæl, der kørte bag mig. Mens han trækker gir jeg den godt med gas i bakgear, for at hjælpe til. Men efter en 10- 15 sek trækkeri, går bilen ud som havde jeg glemt at trykke koblingen ind inden jeg slipper speederen helt.

Da jeg forsøger at starte igen ville den ikke, vi konstatere at motorrummet er halv fyld op med sne. Han trækker mig hjem og jeg regner stærkt med at når jeg har fået sneen væk og sprayet en flaske pronto hist og pist, at den vil starte mén, så heldig har man jo ikke lov at være.

Sneen var ikke i nærheden at strømfordeller, eller andre dele til tændingen. Så de kan ikke være fugtige pga det. Men jeg tænkte om noget andet kunne være kortsluttet eller lign.
Sneen var oppe og omslutte bla generator, starter, div. stik, ledninger til af fra batteri, så det var primært højre side af bilen, det gik ud over.

Det er en Ford sierra 2,0i fra 92. Bilen tørner med ok kraft, jeg prøvede dog at booste batteriet lidt, hvilket fik den til at tørne endnu bedre, samt fik motoren i gang i ca 1/2 sek, Dette skete 2-3 gange.

Hilsen Søren
Hej med jer. Jeg kørte i en snedrive i forgårs og... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hej igen
glemte lige - at hvis toppunktføleren ikke fungerer - så giver den heller ikke signal til benzinpumpen om at starte op - er altsammen reguleret fra computeren - beklager men så tosset er det lavet - har selv været turen igennem - det er noget værre bøvl - men bortset fra det - når det virker kører den rigtig godt og så er den uden tandrem :-) det er bare rigtig godt.

mvh michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Selv en blind høne finder af og til et guldkorn. Der var jeg så igen lidt heldig!
God tur.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej ktm

Du tager helt fejl ;-)

når det går skidt er det rent uheld eller utidig indblanding fra uvidende- når det går godt er man dygtig - en ener på sit felt

mvh michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

 Det har du nok ret i!!!

Men i alle tilfælde er det utrolig godt at vide, at ens forslag til afhjælpning af problemer, ind imellem kan bruges med held! Og toppen er så, at man får en tilbagemelding!

Med venlig hilsen
ktm

 

Det har du fulstændig ret i

mvh michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis