På jobbet anbefaler vi altid kunderne at købe
eDoc PDF Printer, et dansk produkt, der også lægger sig som en printer. Det koster ca. 350 + moms.
Det snedige ved produktet er, at man kan have sit brevpapir liggende som PDF-skabelon og så flette det med ind i det dokument, man vil skrive. Det færdige PDF kommer derfor til at ligne præcis en papirudskrift på fortrykt brevpapir.
Desuden kan man vælge, at det skal starte Outlook, lave ny mail og vedhæfte PDF. Og med lidt styrekoder i dokumentet, kan man få udfyldt mailadresse, emne og sågar selve mailteksten. Endelig kan man vælge at der også lige skal sendes en kopi ud til ens egen printer. Og en masse andet, jeg ikke har prøvet endnu.
Det er naturligvis mest smart, hvis man fakturerer i et økonomiprogram som C5 eller Navision, hvor man kan gemme mailadresser på debitorerne og have styrekoderne liggende fast på fakturaudskriften
For god ordens skyld skal lige siges, at vi ikke tjener noget på at anbefale programmet, vi har bare rigtig gode erfaringer med det.
Man kan hente en gratis demoversion, som plastrer top og bund af PDF'en til med besked om at det er en demoversion.