volvo 460/rust

Hej.

Drengen vil nu gerne have en volvo, altså ikke mig! Jeg har jo aldrig rørt ved en volvo så mit spørgsmål går på, hvor har den en tildens til at ruste!!! Jeg kan se den ene skærmkanten er væk, men pernelerne kan jeg jo ikke se pga. den beskyttende skærm der sidder over dem. Er volvo slem til at ruste mellem pernel og bund.

Toppakningen er gået i den, og der er røget 4 ventiler....den har lavet nogle små mærker i stemplerne, men det sker der vel ikke noget ved eller hvad? Jeg har da bare tænkt mig, at slibe hakkerne lidt, og så er det vel godt?

Håber der er nogle der kan hjælpe.
MVH
Alte

Ps den er fra 1996

<p>&#160;</p>
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vel den Volvo der har det aller dårligste ry af alle Volvoer. Den er dyr i stumper og generelt noget stads at beskæftige sig med.
Find hellere noget mere almindeligt, så som Ford eller Opel.
Du har da også en helt særlig evne til at rode dig ud i noget snavs!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jep det er jeg god til, men sådan er det vel er være lærling....det tager tid inden man kommer til fornuft!! Grunden til at jeg er på afveje er, at vi (drengen) kan få den til skrotpris og det er med nummer pl. så helt galt kan det vel ikke gå, eller hvad??
MVH
alte

<p>&#160;</p>
bredker det var lidt af en fejl jeg skrev at toppakningen var gået....den havde tabt tandremmen og der af de skæve ventiler...sorry.

<p>&#160;</p>
så kan det ikke gå helt galt , bare i får et overslag på hvad det vil koste jer at få den kørende igen , skulle det vise sig det bliver for dyrt så kan i jo efterfølgende få skrotprisen for den , men sørg for at få en fagmand til at vejlede jer FØR i begynder at ofre en del på den
Annonce
Hvis du holder meget af pladearbejde, tror jeg du har fundet det rette!
Selvf. kommer det an på, hvordan den er holdt, men jeg hører og ser aldrig noget positivt med den type.

Med venlig hilsen
ktm

 

ok , så er det nye ventiler , og muligvis et par ventilløftere og en ny toppakning ( i bliver jo nød til at tage toppen af for at skifte dem
Vil du vælge at skifte ventilerne fremfor at sætte en anden top på....jeg tror jeg har fundet en top til 500 kr som sælger påstår der er i orden... den kan selvfølgelig også have dårlige ventiler....

<p>&#160;</p>
er der noget specielt omkring volvo når jeg skal stille knast i forhold til krumtap eller er det kun mærker på de respektive kamhjul..

<p>&#160;</p>
ktm der faldt humøret godt nok meget..hi Det bliver jo mig der kommer til at lave rusten......og jeg kan jo mærke, at det efterhånden bliver mere træls for hver gang jeg skal starte på en ny omgang rust..., men jeg lavede jo en mazda 323 f til den ældste dreng ( den var der godt nok meget rust i) så jeg bliver vel også nød til at lave en bil til den yngste dreng....

<p>&#160;</p>
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis