volvo 460/rust

Hej.

Drengen vil nu gerne have en volvo, altså ikke mig! Jeg har jo aldrig rørt ved en volvo så mit spørgsmål går på, hvor har den en tildens til at ruste!!! Jeg kan se den ene skærmkanten er væk, men pernelerne kan jeg jo ikke se pga. den beskyttende skærm der sidder over dem. Er volvo slem til at ruste mellem pernel og bund.

Toppakningen er gået i den, og der er røget 4 ventiler....den har lavet nogle små mærker i stemplerne, men det sker der vel ikke noget ved eller hvad? Jeg har da bare tænkt mig, at slibe hakkerne lidt, og så er det vel godt?

Håber der er nogle der kan hjælpe.
MVH
Alte

Ps den er fra 1996

<p>&#160;</p>
Hej. Drengen vil nu gerne have en volvo, altså... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
... samme tur som Mazda'en - bare tykkere plader - go' arbejdslyst. SUK hvornår blir de børn da klogere?

 

Skrevet af uldal på 12 jan 2010 08:49
... samme tur som Mazda'en - bare tykkere plader - go' arbejdslyst. SUK hvornår blir de børn da klogere?


9 ud af 10 gange de små børn ringer, handler det gerne om problemer med deres biler
Heldigvis bliver deres nyere og nyere brugsbiler mere og mere umulige for mig at rode med pga alt det elektronikfis.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvorfor købte han dog ikke en ordentlig volvo i stedet for den model? En 245 eller 745. DET er herrevogne.
... eller Amazon B18 med 4 SU-karb's og 8 kg karrosseritin i dørene

 

Ja der er mange muligheder når det gælder bil, men nu var den jo næsten gratis. Det tæller jo lidt.

Bare en tanke..........Når man går og tænker på at købe bil, så er det som, at det ikke er til at finde ordentlig bil til prisen. Skal man selv af med sin egen vogn så kan man ikke få noget for den. Det er da underligt!!!! Nå der kom jeg på afveje!!

Lige nu ender det nok med at jeg ikke køber volvo......Man skal altid sove "godt før man tage en beslugtning..mindst en nat!!

Men atk for den altide gode snak her inde..
mvh
alte


<p>&#160;</p>
Annonce
Nu er du ved at komme til fornuft igen!!
Prøv at kigge i den blå avis på biler til under 10.000 kr.
Hvad med en Ford Sierra som ikke er rådnet op i bagvangerne? Dem får man til meget små penge og de er billige at reparere på, ellers Mondeo 1,langsom. Dem er der ikke mange penge i, men de koster lidt mere vægtafgift.
Men du har helt ret, når man skal af med sin bil er den faktisk mindre end 0 værd, og det man skal købe er prissat efter at det er nummeret lige efter guld.
Ser du noget du kan bruge, så byd på det i stedet for at betale, det der forlanges. Du kan byde meget lavt og risikere at få gyngen!

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er en lille revne i frontruden på volvo 460 eren, som den nok ikke kan synes med. Det med det andet gør nok at vi dropper den.

Ford jo jo du ved jo jeg er godt træt af min egen, men det er jo heller ikke en mondeo... Det kigger vi skam også på, men jeg har jo kørt peugeot, og hvis jeg kunne bestemme så skulle det være en 406 som drengen skulle have. Jeg har en oplevelse af, at peugeot klare sig godt i forhold til rust. Men Drengene er meget overbevidst om at det ikke skal være en Peugeot, det er noget bras, siger de!! Hvor de har det fra ved jeg ikke??
mvh.
alte

<p>&#160;</p>
der kan jeg da kun give drengene ret , hol dig langt væk fra franske biler medmindre du har penge nok
personligt helder jeg da mest til tyske biler med der er da også mange andre der er ok
en ting er rusten , men en anden ting du skal tænke på når det er til unge folk , det er hvordan de køre , mange af de unge køre ret hårdt ( for ikke at sige rådent ) så de store omkostninger kommer især her hvis bilen ikke er så stærk på det område
mn hvis de vil køre pænt er der mange modeller der er gode
Vælger du en fransk bil, går du da fra asken og ind i ilden!
Peugeot er nok ikke det allerværste, meeeeeen. I min optik er der kun en ting der er værre, og det er Fiat
Kig lidt på reservedelspriser og du vil finde ud af, at Ford og Opel er de billigste og nemmeste.
Men alle gamle biler byder på en bred palet af kvaler, sorger, arbejde og udgifter, men intet at regne imod at købe nye biler med deraf følgende forrentning, afskrivning og dyre serviceeftersyn osv. Vil man undgå dette, står den på cykel uden gear og pjat!

Med venlig hilsen
ktm

 

Min gamle 405 fra 1990 var fuldstændig rustfri i bunden. kanten mellem bund og pernel var som ny.... Den 306,1997 som jeg købte til mine forældre den var også uden rust i bunden skærmkanter mv...en fin bil.
Ford E som jeg købte fra 1997 som kun havde kørt 147000....En bil som havede været brugt af ministeriet og derfor havde fået alle eftersyn ja den har jeg svejst 5 steder i bunden, også i vangerne. Den bageréste vange var helt væk. jeg ved da godt der er langt fra en E og over til Mondeo, men men..., det bliver nok svært at overbevise jer om hi..hi
Jeg ville selvfølgelig købe en vw hvis jeg havde råd....,det er jo altid rart at have nogle drømme, man bliver jo ældre!!
MVH
alte

<p>&#160;</p>
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis