Toshiba vs. Mitsubishi

Hej alle LDS´ere.. Jeg har haft 2 forskellige kølemontører ude for at give et tilbud til en varmepumpe, men er svært at vide hvilken man skal stole mest på.. Så derfor vil jeg hører om der er nogle som har erfaring med Toshiba High Power eller Mitsubishi MSZ-FD25VABH..? Begge modeller er en luft-luft varmepumpe..
27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det nok mest et spørgsmål om religion!
Det er de færreste der har haft en af hver. Og dem der ved noget om dem der gerne forhandlere af den de anbefaler...
Jeg er selv kølemontør. Men jeg har kun begrænset erfaring med de nævnte anlæg. Dog synes jeg ikke rigtig at have hørt noget skidt om dem.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
He he.. Nej, det går jeg nu heller ikke ud fra.. Var mere om der var nogle der kunne sige noget godt eller skidt om den ene af de 2 anlæg.. Der er nemlig en temmelig stor forskel i pris på de 2.. Og der er jo ikke rigtig nogen grund til at betale for lidt eller for meget..
Jeg har en Toshiba RAS10, og har kun gode erfaringer. Den holder en stabil temperatur, og den afrimer når der er behov.
Den har endnu ikke snydt for afrrimning. Det er eneste varme i 107 m2 bjælkehus, og i sidste uge brugte den 66 Kwh for at holde en temp. på 21 grader
Det lyder jo ikke helt dårligt.. Men ved ikke om der er nogen forskel på en RAS og High Power..?
Umiddelbart tror jeg at forskellen er et High Power kan tilsluttes 2 indedele, og den kan stilles til 8/10 grader.
Jeg kan da lige nævne at jeg betalte 7.400 Skr + fragt.
Annonce
Okay.. Det lyder ret godt.. Men er bare et godt spørgsmål og Toshiba er 7000 kr bedre end en Mitsubishi.. Og ved ikke helt om jeg skal tro på det Mitsubishi skriver, at deres model kan holde sin COP-værdi fast helt ned til minus 15 grader..
Det lyder meget usandsynligt i mine ører. Hvis det er tilfældet må det vist være en verdensnyhed.
Mht. Mitsubishien og ydelsen, kan jeg henvise til en bruger her på forum der MEGET varmt kan anbefale den. Det er noget med noget patenteret Zubadan Flash Injektion System eller sådan noget... (Vi venter dog stadig på dokumentation i en anden tråd)
Jeg tror det er en and. Ellers havde jeg nok også hørt om det andre steder end her. Jeg arbejder trods alt med det til dagligt...


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Synes også selv det lyder lidt for utroligt.. Så umiddelbart vil de nok være 7000 kr. bedre at invistere i en Toshiba med en COP-værdi på lidt over 6 i stedet for Mitsubishien der ligger på 5,33..? En COP er jo nok hurtigt tjent ind..?
Jeg vil helt klart anbefale Mitsubishi´en, han monteret nogle stykker af dem efterhånden og har DD ikke haft reklamation på nogle af dem endnu, Mitsubishien impoteres også af en anerkendt kølegrossist, næsten samme som Daikin.

Køletekniker & Energiteknolog.

Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis