hjælp til gulvplader

Hej

Jeg er ved at lave første sal på mit hus, og nu går jeg er og tænker på at ligge nyt gulv, det jeg havde tænkt mig at gøre er at tage de gamle gulv brænder op fordi de har slået sig og snakker meget, jeg vil så ligge gulv plader på også gulv oven på, men mit problem er hvorman ligger man de gulv plader lige, for spærrene eller hvad man kalder dem ligger sikkert ikke lige mere.

Tak

Peter
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Peter,

Fjern alle de gamle brædder, så kan du også komme til at isolere i mellem bjælkerne..

Så ska du rette bjælkelaget op, om du gør det på langs eller på tværs er underordnet, men start med at finde det højeste punkt, og niveller ud fra det..

det nemmeste er nok at rette op på langs af bjælkerne, så du skruer simpelthen et nyt stykke tømmer på siden af bjælken..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Hej Kamp

Det var også sådan noget jeg tænkte på håbede bare på der måske var en nemmere løsning, hvad vil du bruge til at skrue på siden af bjælkerne "regler" eller skal det være noget større og skal man skrue en på begge siderne på bjælkerne ?

Tak

Peter
Husk også at der ikke må være mere end 60 C/C afstand hvis det er gulvspånplader du skal lægge.

Kommer helt an på dimensionen og c/c afstnden mellem dine bjælker, jeg ville som minimum benytte nogle 32 mm brædder, men tror faktisk du kan få et 45 x 145 regle til samme pris.
Spørg om prisen på spærtræ, det er mere lige, end regler, og ofte ikke dyre.
Hej

Du kan se min opbygning her. Jeg har brugt 30 mm støbebrædder(mener jeg de hedder). De er skruet og limet på begge sider af bjælkerne. Da der var cc 90 på mine bjælker valgte jeg at genbruge de gamle gulvbrædder 28 mm, som undergulv. Her imellem har jeg så lagt varmefordeling og slanger.

http://www.lav-det-selv.dk/Gallerier/Visgalleri/xmid/186/

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Annonce
Hej Stumbi

Hvorfor har du lagt gipsplader nederst? Og har du også nogle billeder hvor varmeslangerne fremgår?(Jeg har præcis den samme gamle opbygning som din)
Gips pladerne er for at dæmpe støjen fra/til kælderen, og en ide om brændhæmning.
Jeg har også billeder hvor fordelingspladerne og slangerne er i, men jeg kan først uploade dem
i aften. (bed mig ikke om billeder med overgulv, det komme først d 19/1 ;-))

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...


Spændende tråd fra Mr. Calle. Jeg overvejede også at sætte en ekstra bjælke ind for at
gøre cc mindre, men der var ikke rigtig plads til det da mine bjælke nærmest er runde. Jeg blev dog enig med mig selv om at hvis jeg bruger de gamle brædder burde de kunne bære det. Nu da det er lavet er jeg slet ikke i tvivl, det virker fint stabilt. Her er et par billeder lige inden plader og lige efter. Dog i en noget tvivlsom kvalite, jeg skal nok have taget nogle nye inden gulvet bliver lukket.


Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Hej

Mange tak alle sammen for jeres hjælp, jeg fik taget de gamle gulv bræder af igår, og der er ca.55cm mellem spærrene så der skulle ikke være nogle problemer med at ligge gulv plader der. er det en god ide at isolere nu når jeg er igang, det er jo mellem stuen og første salg?

Tak

peter
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis