Is i vinterpresenningen...

Først og fremmest godt nytår til alle herinde.

Ja jeg ved godt, jeg røg i et hul og skrev en masse vrøvl i min brandert, håber I kan bære over med det.

Her i løbet af sidste uge begyndte jeg at få en fæl mistanke. Vores Albin 25 er jo åben over styrepladsen, og normalt ligger der en fin, blå kaleche over den.

Da vi har indkøbt ny kaleche i år, syntes vi ikke, at den skulle udsættes for vintervejr, så den blev pænt pillet af og lagt i depot. I steddet blev lagt en god, SOLID presenning, som dækker fra forkahyt til agter-ditto.

Mistanken bed, og i torsdags kravlede jeg (Bambi på glatis) op ad badestigen og fik et kig på presenningen... den sagde badekar over førepladsen.

I går var vi så nede for at gøre noget ved det - havde købt de mest buede 12x12mm lister i Jem & Fix, lastet éngangs-vaskeklude og kabelstrips.

Nede i båden fandt vi en meget nedsunken presenning med cirka 100 kg is i én stor klump. Planen havde ellers været at vippe det hele ud over kanten, men vi kunne ikke engang få løftet klumpen op over styrepulten.

Det endte med at vi lod klumpen gå ned i båden - nu lå den naturligvis i klemme mellem motorkassen og køleskabet i bagbord. Og da den vejede omkring 100 kg og var svineglat, kunne vi jo ikke gøre så meget.

Fuchssvansen kom frem, blokken blev savet 3/4 igennem, og nogle kraftige dunk med en 2 kg brandslukker gjorde resten. Nu havde vi 2 blokke á 50 kg. Elizabeth fik den geniale ide at lægge klumperne op i en anden presenning, vi havde liggende. På den måde fik vi lempet dem ud over rælingen.

Nu kunne vi i ro og mag og chill-faktor -25 grader bygge en presennings-afstivning op inde i styrehus-hullet, lægge overdækningen på og komme hjem til varme fødder igen

Ikke at vi tror, I nogensinde kunne finde på at lave samme kvajestreg, men historien er god at blive klog af.

På billedet ses Elizabeth bag de to klumper, vi havde i overskud...


Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har da ikke bemærket at du har kvajet dig, ikke ret meget thihvertifælll
Næste gang lægger du en dertil skåret 10 mm. krysfiners plade over hullet, med afrundede kanter så den ikke ødelægger din fine presenning.
Luxus udgaven er et telt du bygger omkring båden så du og Elisabeth kan rende rundt i skjorte ærmer, når tiden for istandsættelse og søsætning nærmer sig.

V.h.  Håndværkeren
Orv ja, tænk sig at have alt det besvær med at få det udenbords, det skulle da bare have været mogget ind i køleskabet    
Hej
Jeg er også den lykkelige ejer af en Albin, jeg har lavet en lastvogns presenning så den kan fastgøres i vriderne til kalechen, over styrpladsen har gjort som Håndværker siger , mod agterkahytten har jeg 3 stk lægter hvor der er skruet finer på for at sne og is glider af ( uheldigvis fruens maghognifiner ) det fungere ganske udmærket
Bufas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis