Bukh DV8

Vi har en sejlbåd med en Bukh DV8 motor fra 1982 den begyndte at ose og få startproblemer lørdag eftermiddag, søndag morgen ville den ikke starte, jeg hentede dieselstart, herefter startede motoren. Mandag eftermiddag kan motoren slet ikke starte (ikke bare en lille "prut") selv ved hjælp af dieselstart.
Batteri er kontrolleret, stopmagnet går retur, dyse er ok, kompressionen syntes at være ok idet der høres tydelig forskel når ventilløfteren betjenes. Er der nogen der har et eller flere forslag til hvad problemet kan være.

På forhånd tak
Hilsen

HSO
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej smile

Har du checket om der kommer diesel ind i motoren? Snavs, vand osv i brændstoffiltret?

Kan en slange være utæt/revnet/hoppet af?

Mvh
ThomasB
Hej ThomasB
Tak for dine råd, jeg har kontrolleret det, det var også ok.
Problemet blev fundet i topstykket som var gennemtæret:-( årsagen til at kompressionen var ok er at det vand der trækkes ind i cylinderen har svært ved at komme ud gennem de relativ små utætheder i topstykket.

Til andre som vil være sikker på at en søvands kølet motor er ok, kan jeg ikke give andre svar end motoren skal faktisk adskilles, idet de værksteder, blandt dem autoriserede Bukh værksteder siger at problemer som mine ikke kan opdages ved et normalt eftersyn.

Hilsen

HSO
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis