Skruetøj

Nå så nærmer tiden sig til den nye sæson er så småt begyndt på forårsklargøringen.... hø hø. spøg til side;-)

Sku lige høre om der er nogen der har erfaring med at undgå begroning på skruen?

Jeg har en langsomgående motor med få omdrejninger. Har brugt noget propel voks det har gjort det nemt at spule skruen ren på land men der er ikke nok omdrejninger til at den er selv rensene i vandet. Jeg har en messing skrue og er ikke interasseret i at male den vil gerne bevare den pæne farve ;-) min nabo i havnen har flyttet rundt på nogen anoder på sin båd nu har han ingen begroning på skruen what so ever kun lidt ir. til gengæld er hans bund mere begroet end min (nogen der ved noget om "elektrisitet i vandet" og dets påvirkning på begroning). Hvad gjoede man f. eks. ved skruen i gamle dage?

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Nå så nærmer tiden sig til den nye sæson er så... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jep.. men jeg må ikke bruge kobber på en fiberbåd der max sejler 6,5 knob

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Nixen Bixen Karen Blixen ;-)

For det første binder/reagere malingen anderledes på fiber dvs. at der er mere kobber spild. Og så er der lavet nogle andre alternativer som er bedre egnet til fiber.

Noget helt andet og meget miljø rigtigt er et old gammelt fif som jeg har hørt, ved om virker men de har kørt positive forsøg med det i sverige. Det skulle efter sigende være meget effiktivt at blande stærk støt chilli eller karyen pebber i maling (eks. linoliemaling).?

Har overvejet at lave et forsøg med forskellige slags alternativ maling på et bræt i havnen så må vi se om der er noget om det ;-)

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også