Hjælp! Kan ikke finde ud af denne gulvvarme

Hejsa!

Jeg er lige flyttet ud i et lejet hus på bøh-landet. - Der er solvarme og jordvarme som fungere fint.

Jeg har brugsvandet på 55 grader og resten på 45 grader.

Hvor gulvarmen har sine egen termostater i de enkelte rum, kan jeg sagtens få gulvvarmen op og banke. Men i stuen, badeværelset og tilstødene rum virker det ikke! - Det køre på dette system, men jeg kan ikke finde hovede eller hale i det..

Jeg har skrevet på billedet hvor det varme og kolde vand kommer fra. Y-Shunt'en har 2 indstillingere, a og b. Ved ikke hvad de gør! Og i vestre side sidder endnu en lukke dims, men dog ikke en termostat? Den har 1-4 indstillinger.

Håber i kan finde hovede eller hale i det?

Mvh. Dennis

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Jeg skal prøve, men ikke sikkert det hjælper.. Jeg går ud fra at det er alle 3 rum der ikke varmer

Allerførst skal du tjekke om den pumpe der sidder der kører ..

Ovenover shunten sidder der en termostat, ser det ud til, den afgør hornår der skal lukkes varme ind i kredsen, prøv at massere den lidt..

Shunten må være lavet til at regulere hvor meget vandudskiftning der er i kredsen, den skal nok stå til den anden side af hvad den gør på billedet, ellers er det samme vand der cirkulerer i kredsen hele tiden..

Er spændt på om du finder ud af det ..

Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

Lidt om mig her

Det var ventil'en i thermostaten der havde sat sig - Så nu virker det!... - Tak for hjælpen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis