Yamaha 25 hk. "Hakker eller Takter"

Hej... Jeg har en Yamaha 25 Hk Yamaha 2 cyl. påhængsmotor fra 80erne, som hidtil har gået som en drøm. Da jeg så skulle ud og sejle et par dage senere, kunne den ikke tage gas, men begyndte at "hakke" eller "takte". fik råd om at "lukke vand ud" af bundskruerne i karburatorerne.
Det hjalp også fint, men problemet vendte tilbage, da jeg skulle starte op igen en måned senere. Denne gang, kan jeg bare ikke få den til at virke igen... Den starter godt og går fint i tomgang, men "Takter / hakker" når jeg gasser op.
Har prøvet at stille på den, rense karburator, skifte membran, men intet hjælper.
Kan det være cylindrene der tænder forkert af hinanden ?
Håber nogen har en ide´om hvad det han være.

Kanon side.                                                       Brian.   


Nyd livet "idag", du hved ikke hvad "imorgen" bringer.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ak ja De Brianer
Du kan selvfølgelig ikke gøre for at din mor valgte det navn
Jeg tror faktisk bare at dit problem er kondensvand i tanken, især hvis du tager den med hjem og inden dører og så ned i båden og kulden.
Prøv at hælde en lille flaske kaburator sprit i tanken, tøm bundkaret på karbunaden igen eller endnu bedre åben det og pump benzin op en 10-15 tryk på gummibolden så du også får det vand ud der står i slangen.

V.h.  Håndværkeren
Jeg har præcist det samme propblem efter min båd sank..Det kan måske ha noget med krumtappen at gøre, ihvertfald ret irriterende da jeg sejler meget.

Ingen løsningsforslag, det der med kaburatoren har jeg også forsøgt men ligemeget hjalp det

Yamaha 40HP Totakt EX-40....

Hej
Kaburator sprit skulle ikke være godt til en 2 takter, siger de kloge, jeg har dog selv brugt det, uden problemer.
Tøm tanken og karburatoren, kom frisk benzin/olie på. (overvintret benzin er ikke godt)
Skift dine tændrør, de koster ikke mange kr, og er ofte årsag til driftsproblemer.

Hvis du har haft din motor vinterkonsaveret, og tændrørene har stået oileeret hele vinteren, kan de have taget skade.

mvh jens
Ja nu har jeg prøvet de forskellige ting og ligemeget hjælper det, når jeg sejler bundgas går det fint, men når jeg sejler langsommer begynder at hakke/Neje, lyder som om man gasser hurtigt op og ned.

Yamaha 40HP Totakt EX-40....

Annonce
Kan det mon ha noget med CDI boksen at gøre?

Yamaha 40HP Totakt EX-40....

Delvis stoppet tomgangsdyse, eller fejljusteret tomgangsblanding, er mit bud...

mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis