Amerikaner køleskab, taber kølevæsken ! ! !

Hej... Vi er i besiddelse af et LG-amerikaner køleskab, der taber kølevæske, så det ikke kan køle. Vi har har haft kølemontør ude at kigge på det, og han siger det taber væsken, og det ikke kan svare sig at lave det. Og i denne situation tror jeg nu ikke på det, da det er et køleskab til 15000kr, og bare fordi det taber væske(r134a), kan det ikke laves.. Så ville høre jer herinde, om der er nogle der har erfaringer med det, og om det ikke er muligt at få proppet sporevæske i sådan et system, så du kan se hvor det er utæt, hvis nu det bare en en o-ring eller lignede ??? Håber i kan hjælpe.. Mvh Magnus
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Problemet ved de advanceret køleskabe er at der INGEN plads er overhovedet når man skal reppe på dem, derfor kan det hurtigt tage en evighed før man finder fejlen. Men altså hvis man finder en montør der har stor erfaring med LG tager det ikke mange sek, da de ved ofte hvor lækket er henne.-.
Hej,

Ved læksøgning gør man normalt det at men lukker gassen af, fylder nitrogen i systemet (6 bar) og så sprøjter men læksøgespray på.. og en læk er som regel ved en samling í rørene..

Det som kan gøre det vanskeligt er at rørene nogen gange løber i isoleringen som er skummet op , og så kan man ikke komme til det..

Nu ved jeg ikke hvem du ha haft til at kigge på det, men find din nærmeste her, de kender dem.. : http://www.dt-s.dk/


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

det hele er som relt loddet sammen.!

på fylning af kølervæske sker på denne måde at en slange med "klæmmebøsning"
sættes ned over rør ende og fylles på med ca 6 bars. tryk. og "klippes" og loddes.
det foregåre i een arbejdgang.?

så hvidt vides at denne måde at denne "køres".!

du kan se den i youtube under. how its made. under refrigerator.
Jeg ville mene at det godt kunne lade sig gøre.
Først ville jeg lave en simpel lækagesøgning med sæbevand og sniffer. Giver dette ikke nogen resultater ville jeg lave en anboring og tage kølemidlet af og lodde en schräderventil på. Så ville jeg sætte nitrogentryk på, og prøve med sæbe og sniffer igen. Jeg ville også bruge mere end 6 bar, da jeg ikke tror at utætheden er så stor at det vil give resultater med dette tryk.

Hvis der stadig ikke er fundet en utæthed, vil jeg give den en sporepatron og hælde den mængde kølemiddel på som den skal have. Gøre opmærksom på at utætheden ikke er fundet og at det sansynligvis vil gå galt igen på et tidspunkt, hvis der ikke bliver fulgt op på problemet.
Opfølgning sker ved at anlægget kører i et par dage eller en uge. Så kan man vha. en uv-lampe og nogle fancy briller, se om der skulle være en lækage.
Men det kommer til at koste nogle kroner, selvfølgelig!!


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
@H2H: Ja. Jeg er kølemontør...


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Jeg købt en gas gril fra Iran. den var med bygas dyser. samtidig købte jeg dyser til flaske gas fra samme sælger. Da jeg kom til Danmark. prøvede jeg først med bygas dyser og tændt grillen. flammerne var rød og gul og den røg. Så skiftede jeg dyserne ( til flæske gas). Da jeg tjente grillen var flammerne blå og fint. jeg har lavet mange gode Shishkabab på den og det smager fantastisk. Det er sådanne at hullet i dyse eller dyserne til flaske gas er meget mindre.
Good look med god gril.
NB: nu skal jeg prøve om jeg kan lave et industri køkkengril fra bygas til flaske gas. Har ikke prøvet før. hvis i ved noget om det, må i gerne kom med oplæg. Jeg kommer med resultatet senere.

det er dejlig at hjælpe andre
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis