Kulfiber plader

Er der nogen der ved hvor man kan købe kulfiber plader henne??? Eller er der nogen der skulle have noget til at ligge?? skal bruge et stykke på 400x400x3 mm.
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror du skal lede i tyskland. Det er længe siden men der var et firma som hed noget med Carbon Composite eller sådan noget.
Jo, http://www.en.carbon-europe.com/products.html
Jeg har købt kulrør og stænger hos dem en gang. Det bliver ca 1700kr for din plade :-)
Prøv ebay.de
Eller ring til modelfly forretninger og spørg. Der er en der hedder Avionic og forhandler de tyske www.R&G.de varer - R&G har også masser af kunststoffer.

Mvh Adam
Okay, det lyder mega dyrt.... tak for hjælpen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Selv tak
Ja, dyrt. Kulfiber er blevet dyrt efter Boeing fabriken var begyndt at bygge kulfiber fly.
Ja tak skæbne. sidst jeg købte en plade gav jeg 225kr i en fysisk butik. idag koster samme plade 375kr på den angivne hjemmeside...

Jacob
Jeg ved ikke hvad du skal bruge din kulfiberplade til, men hvis det ikke behøver at være en massiv plade, kan du overveje at købe 2 tynde plader og laminere f.eks en balsa plade med det på begge sider, eller købe kulvæv og 24timers epoxy (støbe epoxy)og laminere det selv. Men det er ret svært at få en pæn overflade. Så skal man vokse f.eks 2 glas plader og presse de hele sammen så kulvævet få den samme overflade som glas.

Mvh Adam
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg skulle bruge pladen til en bund på en fjernstyret bil,( indendørs onroad).
Måske skulle jeg lave den selv som du beskriver....
Så tror jeg ikke det er stærkt nok med en balsaplade indeni. Du få det svært ved at skrue bolte igennem og det kan blive knust hvis du spænder for hård. Jeg tror hellere ikke det vil kunne holde til jeres stunts på banen:-)

Mvh Adam
Jeg tænkte på at laminere 2 tynde plader sammen, mener der er noget net ala bikube mønster i alu, som man kan støbe ind i fiber...
Jeg har glemt hvad man kalder det - det er længe siden men her er det:
http://shop.r-g.de/en/Sandwich-materials/

Men jeg ved ikke om det kan klare de mange stød på banen. Hvis du rammer noget med hjulet, så ved jeg ikke om det holder. Men den bliver meget lettere og hurtigere.

Mh Adam
til indendørs skulle det være rigeligt med 2stk ,75 plader med honeycomb eller en 2mm balsaplade imellem.

Jacob
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også