Opvarmnning af 50m2 udhus?

¨Jeg skal have lavet noget midlertidig opvarmning af udhus.Jeg har tænkt på en varmepumpe, men jeg vil høre, om der andre, der har andre gode forslag. Jeg skal nok bruge opvarmningen i to sæsonner, så indkøbsprisen skal ikke være for dyr.

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal det bare holdes frostfrit ?
Eller skal det være opvarmet til en højere temperatur hele tiden, eller kun i perioder ?
Er den isoleret ?

For så ville jeg da bare købe et par olieradiatorer, eller et par varmeblæsere med temperatur styring på.

Er den kun 2 sæsoner, vil en varmepumpe nok ikke kunne betale sig.
Stod med samme problemi mit hus vi er ved at få etableret nyt varme system og skulle bruge noget midlertidig varme til 2 sæsoner . jeg fandt en varmepumpe i den blå (kineser) til 3500 og det spiller så godt at jeg nu har købt en der skal stå fast i min garage. .. Har 3 bekendte som bruge de billige fra harald nyborg og jem og fix i deres udhus og 1 i sin garage og de er alle tilfreds .samlet er det væsentlig billigere en olieradiator. ( Dog er jem og fix modelle ikke og anbefale. den har lidt problem med at følge med ved disse frost grader. Men du bliver nød til at regne prisen samme med anskaffelse prisen også . silvan for en rigtig god varme pumpe fra zibro på tilbud til tror det er 2500/3000 men olieradiator for du for 200 men tror de skal mose meget til 50kvm. men du har så også for 2500 mere i penge og kan bruge i strøm . plus nemmerer montering.

Min kina varme pumpe ( Invertere modelle fra andes i bilka ) har indtil videre brugt 3480 kr til at omvarme 100 kvm . siden 10 oktober og har under disse frost grade ikka haft problemer en eneste gang. ( Skal siges glæder mig sindsygt til jeg for mit gulvvarme færdigt i huset for det er meget bedre varme. varmepumpe kan have problemer i vindues hjørne og gulv nivua i nogle af værelsene
Jeg er i næsten samme situation. Jeg har et udhus på 48 m2, som er (nogenlunde) isoleret. Jeg bruger det til studie og skal derfor holde en temp på min 16-18 grader. Jeg efterisolerer lidt over det hele løbende, men er nødt til at få noget varme herud snart.

Min idé går også på at opsætte en varmepumpe. For mit vedkommende er det dog en vedvarende løsning og ikke kun 1-2 sæsoner.

Jeg er dog en smule i tvivl, om jeg skal vælge en "on/off" kompressor eller en med inverter. Jeg har en idé om, at i de måneder, den kører, vil den alligevel køre mere eller mindre uafbrudt, så er i tvivl, om jeg nyder fordel af, at kompressoren styres ved inverter modellen.

Nogle gode råd? Lige nu opvarmer jeg med en gas-ovn, men det er af sagens natur kun når jeg arbejder derude og det giver jo hele tiden nogle store temperatur udsving, da der hurtigt bliver koldt når jeg forlader det.

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

Annonce
begge mine er inverter og de køre meget op og ned i hastighed. så tror det bedste er inverter ellers køre de fuldskrald heletiden men bare nået jeg tror
Når nu det er en permanent løsning, så ville jeg helt klart vælge varmepumpen, specielt hvis det er rimeligt godt isoleret, så vil dette ikke kun være den billigste løsning, men også den der vil give det mest behagelige indeklima.

Jeg ved ikke selv så meget om varmepumper, men kender en del der har købt for billigt og har fortrudt det, ligeledes flere der har købt uden inverter og ønskede det havde valgt anderledes.

Så jeg ville helt klart hellere smide det ekstra på pumpen, også købe et anerkendt mærke med inverter.

 
Overvejer lidt en af følgende modeller: http://andespro.dk/shop/gamma-12000-226p.html http://andespro.dk/shop/gamma-inv-9000-224p.html men kan ikke helt gennemskue forskellen. Den er dog heller ikke så stor i prisen, men det er umiddelbart det bedste, jeg har fundet (når man ser bort fra Harald Nyborg, Bilka o. lign.)

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

Min i huset er som sagt en kineser. Det virke perfekt afgiver sindsygt meget varme ( Skal lige tlføje min kammi hus er opvarmet med 2 stk panasonic. som ikke har kunne følge med i de kolde frost dage hvor min kinøjser har givet fuld gas . det har vi moret os lidt over. ) Men det er ikke helt dans på roser . i forhold til min saunier duval i garagen som er en spansk . kvalitets maskine så er der tydeligt forskel. kinøjseren larme 3 gange så meget både inde og udedel. den afrimer 3 gange så ofte . styringen er meget prosonic bilka fladskærm agtig .altså registre ikke altid første gang man trykker gå nogen gange i kage, hvis man trykke for ivrigt sådan lidt billig plastic agtigt. og så igen reservedele. har snakket med en varmemester så lave både de billige og de dyrer. og han siger indmaden oftes er det samme de bruge toshiba pumpe osv osv , men elektronikken er kina og hvis det stå af kan du ikke bare lige få et nyt print. Men igen hvad så den har kostet 3500,- min kammi har haft sin kina model hængede i 6 år uden problem - så det er vel som at købe billige reservedele til sin bil . måske ryste de uorginale skiver efter 3000 km måske ikke men du kan købe 3 sæt uorig. for 1 sæt orig pris..

Men skal siges hvis jeg skulle have varmepumpe permanent ( hvilken jeg aldrig skal da det er en iretterende form for opvarmning i forholde til bare raditor ) så ville jeg købe en af de dyre model mest af alt pågrund af støjen
Er der ikke en mulighed med zibro petroleumsovne. Eller lugter de for meget/eller koster for meget i forbrug?
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis