Pris på opsætning af brændeovn

Hej - Jeg skal til at opsætte en brændeovn i vores gamle murermestervilla fra 1932. Den eks. skorsten benyttes ikke i dag og er blændet af på loftet, tøt på kip. Det vil sige, at der ikke er en skosten på vores tag. Jeg ska nu til at nedsænke isokern i min skosten, 7 meter, fra top til bund. På loftet piller jeg skostenen ned til isoleringen, da den er muret skæv. Fra isoleringen påregner jeg at opføre en stålskosten op til taget og ud i det fri. Har nogen en ca. pris på materialer og er det den rigtige måde jeg gør det på?


 

Med venlig hilsen

Tommyboy

Landskabs- & anlægstekniker, Anlægsgartner

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Tommy,

Jeg havde samme situation i mit gamle hus..

Skorstenen blev revet ned til etageadskillelsen, og den gamle del i stueetagen blev foret med isokernrør som jeg nedsænkede, derefter fyldte jeg lecaærter i hulrummet mellem gammel og ny (bland en lille smule cement i, så hænger de sammen efterfølgende) .. Så byggede jeg videre op med nye elementer fra isokern, husk renselåge !! pudsede den og fik den godkendt..

Men det er 12 år siden, måske de ikke ser så let på det mere, så check lige med din lokale skorstensfejer.. Det er ham der skal godkende den..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Super... så er jeg på rette vej. Har du en ca. pris på hvad det mon koster... ca. pr. lbm.

 

Med venlig hilsen

Tommyboy

Landskabs- & anlægstekniker, Anlægsgartner

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis