Fordelen !

Ja nemlig, fordelen ved denne vedvarende kulde, vi får slået en masse af det kravl ihjel der stikker og erieterer os sommeren igennem.
Hvem sagde noget om Global opvarning i lille Danmark
45 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og ikke mindst kan dræbesneglene ikke klare frosten.
Mon ikke der er bred tilslutning til, at det er en fordel.
Men ellers hader jeg denne kulde! Jeg er fra naturens side ikke beregnet til at leve i kulde.

Med venlig hilsen
ktm

 

Vi elsker når Solsorten sidder i toppen af vore 2 store grantræer og synger om sommeren, mens bøfferne syder på grillen, solen går ned og duggen løber ned ad glasset med den afkølede hvidvin.

Vi har en rigtig god aftale med Solsorten... den synger for os om sommeren, så giver vi den friske æbler i vinterkulden... den spiser et æble om dagen... næsten. 

Faktisk har vi flere Solsorte i haven... og æbler fordelt mange steder.

Solsorte elsker æbler... og lige nu i denne isvinter har de brug for dem... så, kan I så komme ud at fodre.....

Denne her sidder og passer på "sit" æble:

Snart mæt:

Så er der friske forsyninger:

Hyggelig "fly-in" restaurant for Solsorte:

Og hvad er så Fordelen....?
Ja, den får jeg jo til sommer igen, når solen går ned og grillen syder osv.......

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Og jeg ser, at du er lige så flittig til at få havemøblerne ind som jeg er!!!
Øv hvor er det dog koldt, og øv hvor jeg skal bære meget brændsel ind.
Men dagene bliver nu længere og længere og vi nærmer os sol og sommer!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja, og det er jo dejligt, at vi nærmer os....sommeren.

Den med havemøblerne vil jeg lige vende... jeg har bare været hurtig, med at få dem stillet frem
Og du kan jo se, at den afskyelige snemand har benyttet lejligheden til at få lidt sol...


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce
Ja, lige for tiden er det sku for koldt til at befærde sig udenfor, men heldigvis får det lidt taget livet af det værste kravl i år, det har også knebet et par år efterhånden med få kulde nok til dette, så lidt positivt kan man da finde i det....

Men man begynder efterhånden at gælde sig til at komme på den rette side af +0 temperaturer igen...



Skrevet af ktm på 09 jan 2010 11:06

Men ellers hader jeg denne kulde! Jeg er fra naturens side ikke beregnet til at leve i kulde.
Så buldrer brændeovnen sikkert derudaf i dag så...

For bliver en noget køling dag med den vind.

Ja, det er jo egentlig sjovt, så stor forskel der er på os ...

Til daglig er jeg jo bygningssnedker, og går for det meste indendørs. Men jeg ville nødig ud at sætte vinduer og døre i hos folk i denne kulde.

Men når jeg har fri, har jeg et stort behov for at være ude − koldt eller varmt. Jeg har således været ude at trave en time tidligt i morges. Efter frokost tar' jeg en tur på min mountainbike med fotoudstyret. Og lur mig, om jeg ikke tar' endnu en travetur efter aftensmaden.

Det bliver nemt en tre timer ude i det fri på fridagene, selv om det er koldt. Med den rette påklædning er det ingen hindring i at være ude.

Kom så ud med jer, og nyd velværen bagefter. I har hulens godt af det :-)

Svend Erik

Bygningssnedker

Jeg har også brug for rigeligt med "luft" til dagligt, ellers trives man ikke rigtigt.

Jeg er så modsat til dagligt, nemlig tømrer der hovedsageligt går på taget hele året, og elsker at være ude også når det er frostgrader, så længe det ikke blæser alt for meget, så kan man sagtens holde varmen når man arbejder.

Men det er korrekt, den rette påklædning så føles det jo ikke så koldt, og så snart det værste sne og is er tøet op igen, er vi da også på tagene igen, de står bare at venter...

Men jeg er så heller ikke så meget for varme, så ture til udlandet med over 25 graders varme, er faktisk ikke lige det jeg vægter højest.

Jeg har haft en solsort inde og overnatte i min entre i nat, sent i går aftes sidder jeg og siger til min hund, der meget gerne ville hilse lidt nærmere på fuglene ud på fodder brædtet. At det var da synd for pipperne at de skulle være ude i den kulde, de måtte da godt komme ind i varmen hos mig. Lidt efter pirker det på min rude og da jeg går ud for at se hvad det var, flyver der en solsort ind over hovedet på mig og sætter sig på min hatte hylde i entreen. Jeg gav den lidt korn og lod den være, her til formiddag lukkede jeg den ud og den kviterede med et kvite-vit.
Der er yderligere 35 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også