Hvilken varmekilde er bedst til værksted/garage???

Hej!

Jeg har en garage i træ på 54 m2, og den er noget kold lige nu, så jeg har prøvet den 1.20 meter lange 1000w strålevarme-fætter til 199 kr. fra Bauhaus, jeg købte 2 stk til at varme på det sted jeg står mest, men de varmede kun ca. 30 cm. ud i rummet...

 

Garagen er fuldt isoleret med 100 mm. iso i vægge og loft.

Kan man evt. bruge en varmepumpe til sådan et formål, eller vil det være fuldstændigt ”overkill”?, og vil sådan en pumpe skabe fugtighed i garagen som vil få mit værktøj til at ruste?

(Bekymret sladder fra en nabo )


Det er ikke meningen at garagen skal være opvarmet til 20 grader konstant, det er meningen at jeg ville gå ud og tænde for den et stykke tid før jeg skal bruge garagen, og så slukke for den når jeg er færdig derude efter 4-5 timer eller mere.

Hvad er bedst, og hvad skal man vælge?

Håber på hurtigt svar da jeg fryyyyyser

Mvh.

CSA

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En træpilleovn vil nok være det optimale.
Kan du trække varme fra dit evt. centralfyr over i garagen? Så er det det billigste.

Med venlig hilsen
ktm

 

en 9 kw varmeblæser ( ikke den billige model ) kan nemt varme det op , sæt den på feks 3 grader når du ikke er der og skru op ½ time før der skal være varme på
ellers er en varmepumpe et ret godt valg , men her gælder det også at de billige bilkamodeller ikke er så gode , det kan godt betale sig et få en ordentlig en
Holder lidt med bredker, det bruger jeg selv, men overvejer også at en varme pumpe, men så skal det være en der kan gå ned på 5 grader.. De fleste kan ikke stilles længere ned end 15.. og det bliver nok for dyrt i længden..

Jeg ved ikke hvor din nabo har det fra med fugt, men en varmepumpe afgiver altså ikke fugt, den kan tværtimod bruges som affugter.. Tænk på den som dit køleskab, det bliver vel heller ikke vådt på ydersiden ?

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her


Jeg har også prøvet el-varme-blæser, 2000w til 220v. Den kan ingenting. . . .

Hvad med en petroleums-varme-ovn ? Nogen der har erfaringer med sådan een??
vedr petroleums-varme-ovn her jeg selv en kørene og det er ikke billig i drift så kan ikke anbefales. så ville jeg heller vælge en varme pumpe, olie eller brænde oven.
Annonce
Hvis det nu kun er en gang om ugen, jeg lige skal skrue lidt...? Hvad er dyrt?
varmepumper fås i dag med 8 og 10 graders funktion og jeg ville klart anbefale sådan en. så slipper du også for fugt.
CSA det skab på diesel har nok været et kalifærefyr jeg kender ikke prisen på sådan en fætter
men de findes brugte
og så er der nogen som ikke er ret store men de køre med det varme vand fra central varmen
men detgode ved begge to er at dekan indstilles til den temp. du vil haveog så når
man vil lave noget går man bare ud og skruer op på den temp. man vil have og i løbet
af forholdvis kort tid har du temp. i rummet og skal du lave noget mere fysiskpræget
så som f.eks. at skifte bremser på bil så er 16-18 grader rigeligt

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis