Kan den Stepmotor og Driver Board bruges?

Jeg har fundet denne stepmotor og vil høre om sådan 3 stk vill være gode til en hjemmebygget cnc maskine?

Og kan dette Stepper Motor Driver Board bruges også?


Mvh

Michal

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Micael.
Det tror jeg ikke den kan, jeg mener at den mindst skal være på 4 A.
Mvh Jørgen.
Hej Micael.
Nu er jeg ikke den rigtige at spørge for jeg har ikke købt nogen motorer, det kan da godt være 3 A er nok men jeg mener at Adams er 4 A men jeg tager måske fejl, så spørg Adam eller der kommer måske et svar her i tråden.
Mvh Jørgen.
Evt kan du lave udveksling for at få lidt mere kraft ud af mindre motorer, men jeg tror ikke der er optimalt.

Bare bestil de 3 amp fra hobbycnc. Det er billigst og nemmest. Jeg synes bare de bliver for varme når man kører omkring en time.
Jeg bruger en blæser.

Mvh Adam
Annonce
hej

Steppere bliver varme, og jo længere tid de står stille jo varmere bliver de...
For varme, hvor varmt er det? Mener dem fra HobbyCNC er lavet så de kan holde til 80'C
Så hvis du kan holde ud at lægge hånden på så er de ikke FOR varme :o)
Mine kan køre flere timer og bliver 42'C
Syntes man alligevel at de bliver for varme kan man jo altid justere strømmen ned til sine steppere
der er ingen grund til at køre med mere strøm end der er nødvendigt. En god tommelfinger regel er at starte med ca 70% af hvad stepperen er sat til. Viser det sig at være for lidt så kan man skruge op, ellers er der ingen grund til det. Har man for lidt kraft i sin lille stepper så lav en gearing med en tandrem, det virker super godt og tager en del af den resonans der kan blive ved et direkte træk på stepperen. skal man lave de helt små detaljer så får man også en bedre opløsning


Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

Til Pilotfromdk.
Jeg har nu fundet en som kan hjælpe mig med og få loddet tingene sammen som jeg får købt.
Så nu skal jeg skal bare finde et godt sæt.

Har du selv købt fra HobbyCNC ?
Hvilken Steppere har du?
Er det Amp man skal gå efter?
Hvad skulle du købe af ekstra ting før elektronikken vær færdig samlet og kunne køre ?

Jeg kan fortælle at min maskine skal have 20mm trapez gevind, med 4mm stigning. Og regner med den kommer til og kan fræse 1M i bredden 1,20M i længden.


Mvh

Michal

Jeg tror jeg efterhånden har samlet mindst ét af alle de sæt de forhandler ved hobbyCNC :o)
(og de har alle kørt lige ud af kassen)
ALT hvad du skal vide og bruge står på deres forum som du får adgang til når du er kunde

Afh. hvilket kit du køber så skal du mindst have fat i en trafo og en kasse til at bygge det hele ind i






Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

Mange tak Pilotfromdk .

Ham der lodder og samler elektronikken for mig. Han køber de ting hjem som mangler

Er det Amp man skal gå efter?

Jeg vil også lave træskilte som ligner dem du laver. Så ved jeg ikke hvor meget det kræver af stepmotor? 3A, 4A eller 10A

Mvh

Michal

jow men nu har jeg ikke lyst til at save den gren over som jeg selv sidder på, så lidt erfaringer må du selv lave :o)


Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis