Galleri

Fandt muligheden af at vise billede via galleriet - hermed gjort

www.milady.dk  - Danmarks eneste S30 hjemmeside - Vi sejler som vinden blæser

Fandt muligheden af at vise billede via galleriet... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det var ikke for at sælge dig en pack for begge dele har for- og bagdele.
Vores lynlås er ved at være træt af livet. og den koster helt sikkert ret meget at få isat. I skal kun skifte snore når de er for slidte og det tager mange år.
I Packs har man jo solen der mørner lynlås.. Flapperne som sidder permanet kan godt være lidt i vejen når man sejler men omvendt så kan man løsne dem så meget at man får mere "sejl" at fange vinde med på en lænser eller sejler agten for tværs.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Lér - nææee gom - men er da glad for at høre forskellen og dermed få viden.. Og bliver nok ikke i den kommende sæson, alle sparepengene gik til nyt storsejl..

Griner vil det sige at tørre vådt kluns er lig "sætte alle sejl til" ??

JA hvis du lænser i svag vind og vil fange alt.. så kan mormors mamalukker jo godt fang lidt vind også.. Da vi havde den lille lette Flirt så kunne vi finde på at stå op på en lænser når vi sejlede kaffecup..

Svendborg

har brugt acappela på min kaleche og der var absolut ikke nogen afsmitning det tørrer helt op og ind

mvh per

Med venlig hilsen Per.
Et trick kan være at stryge hele bompressingen når den er 100 % tør.. Varme hærder alle farver i stof..

Svendborg

Annonce
per: Se dén oplysning blev jeg meget glad for at læse, var lidt angst for at bompresenningen ville afsmitte på det nye storsejl - ergo skal der indkøbes acapella til den falmede og utætte bompresenning.
gom: Vidste ikke varme kunne hærde farven i stoffet - så må låne fruen's strygejern og efterfølgende give bompresenningen en tur.. Og lige en ting til - kunne ikke lade være men forhørte om prisen på en fix og færdig lazypack - gisp... 5000,-

det kan betale sig at finde ud af hvilke mål din bompressening skal have.. og så søge under brugte sejl.. de har ofte brugte. Jeg fandt en næsten ny (man kunne ikke se at den var brugt og den lugtede ny) til 1200 til den gamle båd.
Lazypack er vist ikke så urimelig.. ud over man lige skal bruge de 5k.
Men hvad koster en pressening og lazyjacks... og så prøv at finde prisen på den lynlås der sidder i.

Svendborg

MED HENSYN TIL SKØDESKINNE skal du tænke dig godt om, inden du bare begynder. Det er uden tvivl et dæk med indstøbt distancemateriale, og man kan ikke bare bore et hul i dækket og spænde noget fast, der skal skæres noget skum eller balsa ud og støbes et stykke finer i i stedet, ellers kan det ikke spændes fast, da disse distancematerialer har en meget lille mekanisk styrke. Normalt har producenten gjort det, hvor man ved der skal monteres noget. Forkert lavet kan medføre indtrængende vand med ødelagt dæk til følge.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Tak for tipset lynæs, kan levende forestille mig problemerne med vandindtrængning i distancematerialet og f.eks efterflg. frost..

Vil sikre via at kigge under dæk - hvor de "fjernede" skønneskinner HAR siddet inden montering af nye, så placering bliver i overensstemmelse med hvad konstruktøren havde tænkt sig.. Somsagt før, forrige ejer har blot fjernet helt nødvendige ting, af mig komplet ukendte grunde.. Det grelleste eks var, begge undervant - her havde han fjernet røstjern og øjebolt og monteret undervantet i aluminiumsskinnen i borde !!!!! Her havde han også skødepunktet siddende samt befæstigelse for bagstag...

Lige et spørgsmål lynæs - har fjernet en lille (kort) skønneskinne på den forreste del af ruffet - skødepunkt for fok - og i tankerne tænkt at bruge et barberhal, efterflg - da jeg efter montage af rullefok ikke længere bruger selve fokken - mener du det er en brugbar løsning ?

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis