Nyt tag for/imod beton tagsten

Hej.

Vi gåt med tanken om at ligge nyt tag på huset når det engang bliver forår(så der kommer nok en masse spørgsmål til den tid). Har flere steder set reklamer med Benders Betontagsten til ca 50-60 kr kvm inkl lægter og undertag.
Nogen der har nogle gode dårlig erfaringer med Benders, de giver 30 års garanti, og jeg mener der er 25 års garanti på den undertag de levere med.

Hvad er fordelen/ulemperne ved henholdvis Betonsten kontra Teglsten.

Ståltag er helt og aldeles udelukket, jeg har dummet mig og lagt det på vores nye garage og er ikek helt tilfreds.
53 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har betontagsten på hytten her, lagt op i Fimbulvinteren 1995.
Indtil for et par år siden var jeg grundig træt af dem pga alger og mos, som bredte sig med ivrighed.
Bestilte så et firma til at sprøjte det med noget algedræber en gang om året.
Nu er det som nyt igen og min tilfredshed er 100%
Hvis jeg i dag stod over for et valg, ville jeg vælge tegl, idet priserne på disse er faldet voldsomt siden jeg skulle bestemme mig, men det er i grunden ikke seriøst, idet betontagstenene fungerer perfekt nu. Jeg tror nok at tegl ville hæve prisen på ejendommen og så er det vel mere "rigtigt".

Med venlig hilsen
ktm

 

I sommers lagde jeg Benders beton tagsten leveret fra et firma der sælger pakkeløsninger på internettet.
Jeg talte med dem flere gange, fik god god hjælp og service, stor ros for det. Leveringen gik også fint, og mængden af materialer passede også næsten.
Det er naturligvis for tidligt at udtale sig om holdbarheden af tagstenene.
Jeg vil dog anbefale du overvejer undertag. I mit tilfælde blev det leveret 'gratis', men det er altså heller ikke ret godt sammenlignet med det jeg fik fra den lokale tømmerhandel. Det overholder sikkert gældende regler, men det der meget tyndt/skrøbeligt. Der var meget stor forskel. Mht holdbarhed er undertaget mindst lige så vigtig som tagstenene. Ligemeget hvor godt du får lagt stenene, kommer der fygesne ind et eller andet sted.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Så vidt jeg kan se ud fra de internet sider jeg set på, er deres "gratis" undertag noget rigtig skod, og er nok mere eller mindre uegenet. regner med at bruge det samme som jeg brugte på garagen, mener det er Diviroll TOP, virkede på mig som et rigtig godt produkt med god brudstyrke.

 

Personligt hælder jeg også mere til et rigtig Tegltag, men prisen på benders er rigtig fordelagtig, men kunne godt tænke mig at høre fra flere som evt har et lign tag liggende på deres hus og som evt har lagt i nogle år.

Jeg syntes beton sten ligger bedre end ler. Keramiske sten er jeg blevet fortalt skulle have det bedste fra ler og beton. men det syntes jeg ikke jeg kan se.
Det kan godt være at stenene er vigtige. men det er vigtigere at de bliver lagt ordentligt. ellers holder det ikke.

Jacob
Altså hvis det skrammel skal sprøjtes een gang om året for at holde sig pænt, så heller nogle engoberede lersten fra eks. roben som er i den billige ende,jeg gætter på du er forblændet af m2 prisen på beton sten. Ja de er tætte. Hvis jeg nogen sinde skulle gøre noget om ville det blive ALDRIG at vælge metervare som undertag, men plader.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
HVorfor ikke metervare som undertag?
Flabrer og støjer når det blæser, og holdbarheden er meget kortere end ihvertfald et lertegltag.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
hmm jeg har lige fået lagt IBF betontegl op.. Det ser skide godt ud og de giver vist 25 år garanti på farver osv. Desuden er undertaget en dug, der er mega tyk og min tømrer lå den med dobbelt overlap, ca 20 cm. Derudover er der sat sådanne dæmpere på undersiden af lægterne så den ikke kan flagre og larme.. selv i de hårde vinde pt kan vi høre taget på nogen måde.. overhovedet..

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Vores første hus, som vi købte i 1978, var bygget i 1936 med betontagsten 45 grader hældning. Vi solgte huset i 1988 dengang var der ikke problemer med taget, men det var falmet. En senere ejer skiftede taget ca 2005.
Vi byggede nyt hus i 1988 med betontagsten af vistnok tysk fabrikat i 25 grader hældning. Der gror lidt mos på de nederste kanter, når det irriterer mig fejer jeg noget af det væk. Taget er i god stand, hvorimod nogle tegltage der blev lavet få år senere er helt misfarvede eller udskiftede. Vi har Monarfol undertag af armeret folie, det ser ud til at fungere uden problemer endnu.
De der byggede med Eternit tage samtidig har skiftet plader en eller 2 gange allerede.
Jeg har for 2 år siden bygget nyt sommerhus med sorte Benders betontagsten så jeg håber mine positive erfaringer fortsætter med beton tagsten.
Skrevet af ChrV på 11 jan 2010 20:51

De der byggede med Eternit tage samtidig har skiftet plader en eller 2 gange allerede.

Ja, eternit tage er da noget der kan holde tømrerne igang.

Der er yderligere 43 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også