Nyt tag for/imod beton tagsten

Hej.

Vi gåt med tanken om at ligge nyt tag på huset når det engang bliver forår(så der kommer nok en masse spørgsmål til den tid). Har flere steder set reklamer med Benders Betontagsten til ca 50-60 kr kvm inkl lægter og undertag.
Nogen der har nogle gode dårlig erfaringer med Benders, de giver 30 års garanti, og jeg mener der er 25 års garanti på den undertag de levere med.

Hvad er fordelen/ulemperne ved henholdvis Betonsten kontra Teglsten.

Ståltag er helt og aldeles udelukket, jeg har dummet mig og lagt det på vores nye garage og er ikek helt tilfreds.
Hej. Vi gåt med tanken om at ligge nyt tag på... Vis hele indlægget
53 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ikke noget galt, med banevare som sådan. Dog findes der i den billige ende, noget værre skidt, som har en begrænset holdbarhed...
Så tager vi lige en runde mere, det skal jo nødigt ende som en religiøs ting.

Måske er det bare mig, der syntes at der et skisma i at bruge en stof/papir dug til 10-15 kr/m², med en forventet levetid på 10-15 år, under et tag til +200 kr/m² med en forventet levetid på +60 år. Eller?

Men jeg kender ikke ret mange banevare undertage, der har en forventet levetid over 15 år.

Vedr. Huntolit
Du må ikke påstå at en 4 mm Huntolit plade har nogen som helst skive virkning på tagfladen.  Det har de ikke. Jeg kender ikke nogen ing. der vil stå inde for det, ej heller næppe Huntolit selv.

Vedr. brand og problematikken om to tage, ser jeg ikke noget problem her.
Det vi snakker om er en klimaskærm over et paptag.

Vi kan vel godt blive enige om at paptag på brædder opfylder brandklasse BROOF(t2) eller klasse T.

Kommentaren vedr. Århus kommunes politik vedr undertage, henligger jeg under kategorien: Mod bedre viden.


PC.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Kan godt se det er en gammel tråd, men stadig relevant. Jeg fik lagt nye IBF sten rundt om sommerhuset her i foråret, så vi er sommerklar. Det ser vanvittig godt ud. Jeg havde købt et stort parti sten af et lokalt byggemarked der skulle sælge ud, og syntes selv de var flotte. Men da jeg fik dem lagt, var det en helt anden boldgade - over alt forventning.

Jeg kan umiddelbart ikke lige se hvor man kan købe dem jeg har henne, men de har et stort udvalg på XL: http://www.xl-byg.dk/webshop/maerker/ibf/
Du kan også finde et overblik over ibf sten på pricerunner, for at få det billigste: http://www.pricerunner.dk/cl/1298/Belaegningssten?q=ibf+bel%C3%A6gning&search=ibf+bel%C3%A6gning . XL dominerer egentlig det meste, men det er bestemt et kig værd :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også