Terrazo fliser i daglig brug

Gomorgen LDSer

Jeg tror at vi er kommet til at falde for en terrazzo som vi muligvis gerne vil bruge i badeværelset og baggangen, vi har så spurgt lidt omkring ved forandlere, og de er meget forskellige i uddtaleserne om hvor holdbart det er, nogen mener det er utrolig sart mens andre mener det næsten ikke er til at ødelægge. Jeg kan huske at i den boligblok jeg boede i for år tilbage var opgangen lavet i terrazzo og den var over 40 år gammel og der kunne man ikke se antydningen af slid.
Er der nogen herinde der har erfaringer med terrazzo ? Hvis man vasker terrazzoen hver uge i probat/brun sæbe som de kloge anbefaler er det så en overfalde der er til at holde.

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo da, teresso er da noget af det mest solide gulv der findes, og det er "skide" nemt at vedligeholde, dog med sæbespåner. Men husk at får du det lagt, skal det mættes med Kogt lindolie i mindst en uge.
I det hus jeg bor i, er entreen med et meget flot gammelt (fra 1904) teresso gulv med diverse mønstre og figurer. Og du kan simpelthen ikke se det er slidt.

V.h.  Håndværkeren
Det er da helt nyt for mig, at terazzo skulle være vanskeligt, sart eller svagt.
Jeg har levet med og på mange terazzogulve, aldeles uden problemer. Sker der noget, er det jo til at få slebet op igen til oprindelig stand.
Jeg vil mene, at det er voldsomt vigtigt at underlaget er i orden, så det ikke revner, idet det ikke er så klædeligt.
Det er nok ikke en LDS opgave at lægge det, hvorfor det ikke optræder i mit nuværende hus, men jeg ville da hjertens gerne have det med en dejlig gulvvarme i!
Det kan jeg kun anbefale.

Med venlig hilsen
ktm

 

Lige det med at lægge fliserne vil jeg ikke røre med en ildtang, der tror jeg det er godt med lidt kvalificeret hjælp.

Så er det da heldigvis ikke kun mig der blev lidt måbende over det svar fra forhandleren

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Et ægte teresso gulv bliver støbt og herefter slebet ned efter kundens ønske, et uslebet teresso gulv er stort set umuligt at skride på, det er til gengæld næsten umuligt at holde rent medmindre man højtryks spuler det dagligt.
Det vil heller ikke være specielt behageligt at gå barfodet på!!
Men i stedet for at købe disse moderne fakirmåtter, kunne man blot have et uslebet terrazzogulv, som man kunne lægge sig på, så længe det er moderne.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 09 jan 2010 22:23
Det vil heller ikke være specielt behageligt at gå barfodet på!!
Men i stedet for at købe disse moderne fakirmåtter, kunne man blot have et uslebet terrazzogulv, som man kunne lægge sig på, så længe det er moderne.
Ja det er utroligt hvad der findes på for at hale penge op af lommerne på godtroende Får og Fæ

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis